Idag blev det lite gjort

Sov till ca 6.30! Sist i säng och först upp, det är min melodi det. Läste tidningen och sedan datorn. Sofia sov inte så himla länge utan kom upp ca kl. 8.45. Jag ringde far och idag mådde han mycket bättre! Skönt det. Inge kom upp och vi åt då frukost.

Diskat, bäddat och duschat. Så himla skönt. In till pappa med tidningen. Pappa ville följa med på en promenad. Jag blev superglad och vi gick den "vanliga" rundan. Han följde även bort och kollade på mina tomater.

Maria och Casper kom och hämtade vårt köksbord, som Inge och Fia skruvat bort benen på. Hon tog skiva och ben i pappas bil och åkte ut till Lasse. Där skulle hon slipa allt. Sedan ska vi olja det. Behövdes verkligen. Sist gjorde Maria och Thomas det på vår baksida, men då fick vi bannor av grannen ovanför.

Sedan åkte Fia och jag och hämtade ett paket som kommit + att vi handlade lite. När vi kom hem, satte Inge igång att klippa gräsmattorna (pappas och vår). Jag kantklippte, vilket verkligen behövdes. Fortsatte sedan med att röja bland mina skor. Det blev en del som slängdes.

Fia körde in bilen på gården, så att vi kunde slänga in säckarna där. Åkte sedan till Återvinningsstationen. Därefter ut och kollade hur det gick för Maria. Hon var klar med bordsskivan och höll på med benen. Men hon hann inte med allt idag!

Margareta ringde och kollade om jag ville komma till G:a Lkpg ikväll och jag sade att jag skulle se om jag hann. Nu gjorde jag ju inte det eftersom familjen vill åka till Norrköping där Fia ville visa oss lite på Sports Camp. Käkade sedan glass på ett ställe. Men det går fler tåg Margareta!

När vi kom hem, satte jag igång att borsta potatisen och så gjorde jag biffar på nötfärs. Gick till pappa och kollade läget. Han hade fått för sig att han skulle lyssna på radion istället för att se friidrotten på TV. Jag intalade honom att det är roligare att se än att lyssna.

Pratade sedan med en granne en stund. De flyttar nästa helg, men vi har blivit Facebook-kompisar, så vi ska hålla kontakten.

Åt på altan, eftersom vi inte har något bord. Regnar det imorgon, får vi väl äta frukosten ståendes vid diskbänken.

Fia åkte och träffade en kompis. Jag gick till pappa med mat. Fixade TV:n åt honom.

Har scannat en bild på mamma och pappa idag och lagt in den på Facebook. Det är deras bröllopsfoto. De gifte sig den 27  juli 1946.



Ha en trevlig kväll alla!

Kramizzar Nilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0