Fia kom hem idag

Sov till ca kl. 7 idag och gick upp strax efter. Läste tidningen och sedan blev det datorn. Ville inte gå ut på badrummet och kolla om "Helge" var kvar. Så jag tog duschrummet i stället. Fia ringde strax efter kl. 8. Hon var så glad över att få komma hem idag. Sedan ringde Maria. Hon hade tagit fel flaska med ögondroppar för sin allergi och undrade om vi kunde köpa nya och komma ut och fika. Jag sade att jag var tvungen att kolla med pappa först.

Ringde pappa och allt var bra. Inge kom upp och vi käkade frukost. Var okej att köpa ögondroppar till Maria, så jag ringde och sade det.

Fia ringde flera gånger på förmiddagen :))

Duschat och gjort mig iordning. Vi åkte sedan med travet och därefter till Ikano och apoteket. Maria ringde och undrade var vi var. Hon bad mig köpa med något fikabröd. Först gick jag in på Sandströms och köpte 2 nya linnen till mig. Sedan Willys och köpte fikabröd. Vi körde ett varv på stan innan vi åkte till Lasse och Maria.

Jisses så kvalmigt det varit idag. Trodde det skulle bli åska och regn. Maria hade fikat klart och vi satte oss i skuggan och fikade.

När vi kom hem, gick jag in till pappa en stund.

Sedan in och fixade potatisen till hasselbackspotatis och även salladen. Därefter satte jag mig vid datorn en stund.

Fia ringde ca kl. 15. Hon åkte då från Berga så jag gick ut. Underbart att krama henne igen. Hon haft det bra, trots att 14-åriga tjejer kan vara lite jobbiga :))

Efter en stund åkte hon till Maria och Lasse. Jag satte in potatisen ca 17.15 och Inge grillade karrékotletter. Fia kom hem, så vi fick äta.

Efter disken gick vi över till Stefan och Marita, som bjöd på fika (bullar och toscatårta) + en mycket god likör! Den var verkligen kanongod. Stefan berättade att han köpt den ca 15 km från där de bor i Grekland. En farbror som bara tillverkar till vänner och bekanta. Alltså ingen massproduktion.

Inge gick in lite före mig för fotbollen började. Och Fia fick telefon från en kille, som varit med och jobbat som ledare. Aha :))

Nu ikväll har vi +27,2 grader och det är kvalmigt!!! Men det blir nog ingen åska och inget regn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0