En dag med växlande molnighet

Jag och Casper sov i Fias rum inatt och Tove sov  i min säng hos Inge. Vaknade mitt i natten och undrade var jag var någonstans :) Kände inte igen stället där ljuset kom ifrån. Men så gick det upp ett "Liljeholmens".

Somnade om och sov till ca 7.50. Det är visst en tidpunkt som jag vaknar vid numera. Skönt!!! Ut på badrummet och kollade under badkaret! SHIT, shit, shit!!! Osten var borta! Det innebar ju att råttan var kvar i där. Kunde inte annat än säga "Djävlar". Jag vill inte ha den kvar här hos oss.

Läste tidningen och sedan blev det datorn. Maria ringde ca kl. 9! Allt bra med henne. Casper kom upp omkring 9.10 och Tove ca 9.20. Inge strax efter. Jag ringde pappa. Allt bra. Sedan blev det frukost.

Därefter satte sig barnen vid min dator och jag gick ut och pratade med Stefan och Marita. Ja, vi pratades vid sent igårkväll. De kom nämligen hem från en veckas semester på Kreta. Idag pratade vi lite mer om deras vistelse där. De hade besökt Elafonisis, precis som vi sade att de skulle göra. De sade som vi: Aldrig mer!! Hemska vägar dit.

Så skjutsade vi hem Tove och Casper till Maria.

Därefter åkte vi och köpte råttgift istället för fällor. Körde ett varv innan vi åkte hem. Fia ringde och undrade vad vi gjorde. Maten på Sports camp var inte bra. Tydligen har de bytt leverantör sedan förra året.

Jo, jag var ju in och köpte jordgubbar i vårt köpcentra. In till pappa så han fick lite gubbar + painriche.

Inge och jag fikade sedan. Därefter satte jag mig på altan med min lilla lap-top och kollade på "Hem till gården".

Gick in en stund och kollade på min vanliga dator. Den är seg så in i den och jag bävar för den dagen som den bara lägger av.

Igår kväll badade barnbarnen i grannens pool med hennes barn och jag tog denna bilden:



Casper och Tove sitter i högra delen.

Klockan var nog ca 21 när de badade. Därefter åt vi kokt korv med bröd.

Barnen somnade omkring klockan 23.15!

Idag har då vädret var mycket växlande men varmt! Jag har dammsugit av och jag har även lagt ut råttgift på ett gammalt, trasigt fat. Det står nu under badkaret.
Dörren stänger vi verkligen ordentligt numera!

Tove och Casper har nu blivit hämtade av sin pappa och ska vara där till nästa söndag. Maria är ute och åker inlines.

Ska snart grilla lite!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0