Vänd på dagens datum så blir det lika

Visst är det häftigt att det blir så (20100102).

Sovit dåligt inatt, men så blir det ibland. När jag väl slumrat till vid 8-tiden, kom traktorn in och plogade. Tack så jätte mycket. Gick upp och läste tidningen. Sedan blev det datorn. Ringde pappa ca 9.20 och allt var bra!

Inge kom upp och vi åt frukost. Ringt flickorna. Maria och Fia kastade ut granen för den barrade massor. Men det var bara granen som åkte nu.

Duschat och gjort mig iordning. Inge klar att åka ca 12.15. Först med tipset och sedan var vi och köpte en liten ostbit. Var även och handlade lite till pappa på ICA i Tannefors. Sprang på en kompis från förr så vi pratade en stund. Han och Inge känner också varandra. Så nu har vi träffat två kompisar, som båda känner från förr :))

Åkte sedan till Maria på en fika. När vi åkte,tog vi med barnbarnen och skjutsade dem till Thomas. Fia och jag hjälpte dem in med väskorna. Jag tycker så synd om barnen som åker fram och tillbaka mellan Maria och Thomas. Visserligen är det så bestämt att Thomas ska ha dem mer nu när han är ledig, men jag märker på barnen att de tycker det är jobbigt.

Jag hittade en nyckel vid garagen när vi kom hem. Gick först till pappa med hans varor. Sedan ringde jag på hos grannen ovanför oss. Men "frun i huset" kände inte igen nyckeln. Jag får sätta upp en lapp i tvättstugan, tänkte jag. Ner till oss och satte in kycklingen i ugnen (1½ timme skulle den stå där). Rätt som det var så ringde det på dörren. Det var mannen ovanför oss. Det visade sig att det var hans nyckel! Han var så himla glad att jag plockat upp den. Den låg nämligen utanför deras garage och jag vet hur lätt det är att dra med sig något från fickorna när man ska öppna dörrar.

Vi åt sedan kyckling, ris och currysås resp. sötsur sås. Jag tog med sötsur sås, vilket var kanongott. Klockan 18 skjutsade jag Fia och Inge till ishockeyn (LHC-Timrå). Just nu står det 4-2! Hoppas att det håller sig.

Så här sitter jag och väntar på att de ska ringa om att bli hämtade. De kan ju också få skjuts av Maria och Lasse.

Måste berätta om en kul grej som hände när jag var barn. Mamma höll på att koka ärtsoppa i tryckkokaren. Pappa upptäckte att ventilen inte var riktigt rätt, så han petade till på den! PANG! Locket for av och ut kom ärtsoppan som skjuten ur en kanon! Det var ärtsoppa överallt i köket! Jag ljuger inte! Det hängde i taket och golvet ska vi inte prata om. Pappa halkade omkull och låg på ändan i det. Det var en syn det!!!

Tror att batterierna håller på att ta slut i tangentbordet för det segar som sjutton!

Kramizzar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0