Någon påminde mig

Höll på att glömma bloggen, men hörde någon säga på TV:n: Kolla bloggen! Så nu ska jag försöka skriva om min lediga dag.

Vaknade ca 6.30 och jag gick upp på direkten. Så skönt med en stund för sig själv och läsa morgontidningen i lugn och ro.

Inge kom upp omkring kl. 8. Han åt frukost och kollade på TV.n samt läste tidningen. Han skulle till Industrikompetens och träffa kompisar (var visst bara 3 stycken som kom... skandal säger jag). Fia kom upp och hon och jag åt frukost ihop. Sedan satte jag igång att damma. Fia dammsög vartefter. Skönt att få hjälp med städningen. Men jag fick en underbar kommentar av Fia. Det var så att jag hittade en massa "skit" i min garderob, bland annat en lampa (och det var inte skit, för min mamma hade gjort den i makramé). Men jag visste att det var något fel, så jag kunde ju inte låta bli att börja "pilla". Då kom Fia: Mamma! Måste du göra en massa andra saker nu när vi städar? Du är otrolig med att börja "pilla"....inte underligt att det tar tid att städa ,,,,,  ja,så'n är jag :))

Inge kom hem och som sagt; bara 3 personer som kom på träffen. Det kallar jag för intresse.. yes, jag vill gärna jobba, men inte just nu......

Tog en dusch och gjorde mig iordning. När jag var lagom torr, gick  jag ut och matade fåglarna. Stackarna, de behöver massor nu.

Klockan 13.30 gick jag in till pappa och kollade läget. Allt var bra, men  han var irriterad på korven, som jag hade med hem igår. Den var svår att dela :) Skitsamma för pappa gnäller ofta på all mat.

Sedan skjutsade Inge och Fia mig till frissan. På vägen såg vi en polisbil parkerad på en cykel-/och gångväg. Han höll på att inte komma ut och när han väl kom ut, så fick han hoppa över snövallen. Inge kunde inte låta bli att veva ner vindrutan och fråga om de inte hade en spade i bilen :) och jag, som satt i baksätet skrek och tackade honom för uppvisningen.

Min frissa, Pernilla, klippte mig kanonbra även idag! TACK!

Var sedan och köpte vin och så till Fia och Inge. Vi åkte direkt hem och när vi hade kört in bilen, gick jag till pappa. Han hade glömt att äta och skulle fika. Men, snälla pappa! Det är viktigare at du äter mat än att fika.

Och nu då!!! Jag blev verkligen superdupertrött. Ska bara lägga in en vinterbild:



En nötskrika som hittat mat.

Kramizar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0