Mer snö kom det idag

Det är ingen hejd på snöandet. Snöat hela natten. Jag måste dock ge vårt tidningsbud en stor eloge! Jag trodde inte att tidningen skulle komma innan jag åkte till jobbet. För på gården var det hur mycket snö som helst och inte plogat. Men gissa om jag blev förvånad när jag hör det prasslar till i brevinkastet ca 4.30! Det var tidningen. Den duktiga killen promenerade och drog tidningsvagnen efter sig.

Så kom nästa chock kl. 5.20. En traktor kom in och plogade en bred gång!! Så när vi gick ut strax efter, fick vi ta ett skutt över snövallen. Vid garagen var det oplogat. Men alla övriga vägar var plogade. Min man älskar när det är vinterväglag och inget salt på. Vi har ju dubbdäck!

På jobbet har det rullat på och naturligtvis har jag ringt pappa och även sagt grattis på namnsdagen; Karl idag. Har även ringt och grattat Casper och hans pappa, som båda  har Karl som andranamn. Grattis alla som heter Karl :))

Vi tackade av en anställd idag, som går i pension. Vart har alla dessa 36 år tagit vägen? Känns inte klokt när man ser tillbaka på dessa år som givit oss både barn och barnbarn. Och jag tycker det känns som högst 10 år.

Inge och Fia hämtade mig klockan 15 och så åkte vi och veckohandlade. Var lite moddigt på sidan ställen. Det är väl främst där de inte hunnit med att ploga innan bilarna började köra.

Jag bad Fia på förmiddagen att ta lite vinterbilder. Några kommer i dagens blogg. Fia är nu hos Maria och barnen. Inge ska  hämta henne senare ikväll.



Från vår framsidealtan!




Altan på baksidan. Under all denna snö döljer sig våra altanmöbler. De har en presenningen runt om sig :))



Någonstans bland alla grenar hänger fågelautomaten. Det var en jämn ström med matgäster berättade Fia.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0