En strålande vinterdag

Inatt var det inte lika kallt som igår natt (-14,6). Jag gick upp ca 6.30 och gjorde mig iordning. Till tvättstugan och  körde igång klockan 7.05. När jag kom in, så kom Tove upp!!! Jag satte igång att koka dillköttet (skinkstek). Tove var med och kollade och undrade varför jag skummade köttet. Försökte förklara för henne. Sedan satte sig Tove och kollade på TV. Ville inte följa med mig till tvättstugan när jag gick dit igen vid 8-tiden. Hämtade då pappas tvätt. Allt bra med honom.
Fia kom upp ca 8.45. Vi plockade fram frukosten 9.30 och väckte Inge.

När jag hade diskat gick jag till tvättstugan och hämtade pappas torra tvätt. Han var så tacksam för hjälpen. Vår tvätt hade jag tagit in tidigare. Därefter skalade jag potatis och morötter. Så himla skönt att ha allt klart.

Jag och flickorna åkte till Kinda Kanal med lite bröd. Solen lyste och det har varit en jätte fin vinterdag. Tyvärr klarar jag inte av att vara ute för länge i kylan pga. astman, men är tacksam för den tid jag klarar.
Jisses vad fåglar det var där:



Men dit tog vi oss inte med brödet.

Så vi vände och gick med raska steg till en bättre plats.




Tycker de här två änderna är så himla söta! Fick känslan av att de frågade efter mer mat :))



När vi matat klart, åkte vi hem efter Inge. Vi var bjudna till Lasse (Maria's kille) på fika.

Han bor helt underbart ute på landet. Där kan man verkligen snacka om vita vidder:



Maria följde med oss när vi åkte strax efter klockan 13. (Vi har inte ändrat tiden på kameran (fortfarande sommartid). Klockan var 12.25 när bilden togs.)

Flickorna släppte av oss hemma. Maria och Sofia åkte och kollade på Casper när han tränade innebandy. Jag gick ut och fyllde på fågelautomaten. Tove satte sig vid datorn och Inge framför TV:n.

Efter Caspers träning, kom de hit för att äta middag. När det är dillkött, blir alla så glada. Men barnbarnen äter inte såsen!!

Maria och barnen var kvar till ca klockan 17, då Lasse hämtade dem. Lasse skulle iväg och träna fotboll och hämtade dem på vägen.

Jag varit in till pappa med dillkött. Han blev jätte glad för det.

Nu ska jag njuta lite av kvällen!

Kramizzar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0