En lördag som inte blev riktigt som jag tänkt, men......

Imorse sov jag till ca klockan 7. Slumrade sedan till ca 8.15. Skönt säger jag för det behövdes. Läste tidningen och sedan datorn. Fia kom upp ca 9.00. Hon åt frukost och kollade lite på TV. Hon fick låna min dator en stund. Fia åkte ca 9.40 till fotbollsträningen med tjejerna (födda 2001). Jag tog en dusch och det var skönt. Inge kom upp när jag var klar och jag sade åt honom att också duscha på direkten. Naturligtvis hade jag ringt till pappa mellan alltihop. Allt var bra med honom.

Inge och jag åt frukost därefter och det smakade gott. Fia kom hem och då hade min faster ringt. Vi bestämde när vi skulle ses.

Fia gjorde sig iordning. Jag gick till pappa med tidningen. Sedan åkte Fia och jag med travet och därefter hämtade vi min faster. Hon  hatar att ligga andra till last. Men jag talar om för henne att vi åkter alltid och kompletterar på lördagar. Idag blev det dock till pappa. Men det har ju ingen betydelse. Vi handlade ju. Klockan 14.20 var min faster och även vi klara med inköpen. Packade in i bilen och så skjutsade vi hem faster. Hon var så himla tacksam.

När vi kom hem, gick jag direkt till pappa och hälsade från hans syster. Plockade sedan in hans varor och kollade vilken kanal som hade inställt. Jag ändrade till den kanalen som han ville se på.

Sedan in till oss. Fia hade åkt iväg för hon skulle sammanstråla med Thomas och barnen. Tove ville sova här och det är ju okej. Men ibland känns det skönt att vara lite mer inställd på att barnbarnen kommer hit. Det är ju trots allt ett ansvar att ha dem här.

Men Tove fick sig ett gott skratt här ikväll. Vi hade nästan ätit klart middagen, då gardinstången rasade i golvet. Jag berättar inget mer om vad som hände, men roligt fick vi alla.



Tove och Casper. Det är skolbilder från hösten 2009.



Tove och Fia kollar i gamla fotoalbum i dag!

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0