En frostig vinterdag (och kall)

Imorse hade vi återigen -15,8 grader. Och massor med rimfrost på träden. Dimma var det också, men ändå så himla vackert! Ja, jag tycker det är vackert med all snö och rimfrost i träden, men jag gillar inte denna extrema kyla. För vi astmatiker mår inte alls bra! Var på jobbet 5.45 och full fart direkt.

Ringde pappa efter morgonfikat och allt var bra med honom. Fia kom till jobbet 10.30, men vi var ju inte klara! Chefen borde ha åkt klockan 10, men hennes telefon ringde hela tiden. Nu hade många gått in på vår hemsida och kollat i deltagarlistan och inte hittat sitt eget namn! Naturligtvis kastar de sig på telefonen. Men vi har ju svart på vitt. Många börjar att göra sin anmälan, blir avbrutna av något annat och åker ur systemet. Så tror de att de har anmält sig. Men det står klart och tydligt att de får en bekräftelse. Ja, ni kan inte ana vilka ursäkter vi får.

Lastade in i vår bil + chefens bil och så åkte vi till konsert & kongress. In med alla namnbrickor och annat. Övriga värdinnor kom och vi åt gemensam lunch. Därefte fick vi alla direktiv. Så fortsatte vi med att fixa iordning namnbrickorna och annat.

Roligt är det. Jag ljuger om jag skulle säga något annat. Men det är jobbigt för hela kroppen. Jobbigt för i vanliga fall går och står ju inte vi kontorsråttor så mycket.

Fia och jag var sist kvar, men klockan 17.15 fick vi gå. Åkte och köpte en ny klänning till Fia. Hemma ca 18.20. In till pappa först. Allt bara bra. Sedan in och på med myskläderna. Sedan åt Fia och jag lite.

Inge har varit ute i skogen idag och fotat lite. Så det får en bli en vinterbild:



Så här ser det ut på vår framsidealtan!



I vår skog har vi en frisbeegolfbana!

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0