Åter igen underkylt regn, sedan snö

Kom ner något när vi gick till garaget 5.35. Det var regn!!! Fattar inte detta. Det var ju faktiskt -3,2 grader. Och gissa om det var halt på vägen! Tur att jag inte behöver köra utan har privatchaufför :))

Regnet övergick i snöfall och det har snöat hela dagen. Om jag är trött på det? Nej, det är jag inte. Jag tycker att det blir så ljust och fint med all snö. Det som retar mig är att det inte skottas ordentligt. Men allt kan ju inte vara bra.

Allt var bra med pappa när jag ringde honom.

Idag var det lite mer tidskrifter på biblioteket, så jag gjorde dem. Efter min lunch, bytte jag av i växeln/receptionen.

Sedan har det rullat på med än det än det andra. Det gäller att ha många bollar i luften.

Satt nyss och bläddrade i min dagbok från 1987. Den vintern var precis som nu. Den 20 januari 1987 hade vi -6 grader på morgonen. Dock inte något underkylt regn. Jag väntade Henrik, så därför minns jag den vintern. Det är jobbigt ibland att skriva dagbok, men attans vad roligt det är att gå tillbaka och se vad man gjorde då och då. Jag skriver fortfarande dagbok, trots att jag skriver här. Men det kan jag bara inte sluta med.

Pappa var också en flitig dagboksskrivare fram till han blev sjuk. Men gissa om jag blev förvånad när jag kom dit för några år sedan (mamma levde fortfarande) och fann pappa riva sönder sina dagböcker!!!! Men hallå!! Vad gör du? Det är väl inget att spara på. Oh, så ledsen jag blev för det kan ju vara kul för barnbarn och längre ner i ledet att läsa om vad pappa gjort.

På jobbet har maginfluensan börjat härja och jag blir ju genast illamående. Förbannar mig själv för att jag är så kvacklig. Tog vitpepparkorn i måndags och åter igen idag. Det är ju en beprövad gammal metod som jag tror på.

Fia hämtade mig efter jobbet med pappas bil. Inge var på möte med coachen. Vi var in och handlade lite. När vi kom hem, gick jag in till pappa. Han höll på att diska.

Fia gjorde korv stroganoff när jag kom in och jag fixade då makaronerna. Jisses så gott det blev. Inge kom strax efter och även han tyckte det var gott. Tänk, han märkte inte att Fia haft i lite vitlökspulver :)) Lättlurad!!



Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0