Snöat hela långa dagen

Nog var jag supertrött igår kväll!! Somnade faktiskt någon gång mellan 19.15-19.30. Fia försökte att väcka mig till ishockeyn, men misslyckades. I stället gick jag upp från sängen och tog mig nattlinnet samt gjorde mig iordning. Sedan "dök" jag i säng. Så himla trött alltså. Sov till ca kl. 3 då jag var i trängande behov. Tänkte som så; inte kan du vara vaken från nu heller! Så efter ca 1 timme somnade jag om och sov till 6.30. Gick upp vid 7-tiden och läste tidningen. Beundrar verkligen de som delar ut morgontidningen! De får "Dagens ros" av mig. Väckte Fia 8.45. Hon kikade ut och konstaterade: Det går nog att köra! Oki tänkte jag! Kör du, men ring mig när du är på plats. Inge kom upp innan Fia åkte. Jag hade ringt till pappa och han kunde inte förstå att dessa små snöflingor kunde ge så mycket snö!!!!!
Inge och jag åt frukost. Fia ringde när  hon var vid träningslokalen. Skönt det! Jag diskade och så duschade jag. Sedan ringde jag till min faster. Hon förfasade sig över vädret Berättade att hon tagit en taxi till affären i torsdags så hon behövde inte vår hjälp. Trist, men sant. En krutgumma är hon, det måste jag säga!!!!

När Inge duschade, gick jag, eller plumsade jag, till fågelautomaten. Fyllde på den och lade även ut en massa brödsmulor. Gissa om det kommit mängder av snö!!!!!

Fia ringde och bad oss hämta henne hos Måns (ass. tränare/lagledare). Hon vågade inte köra mer idag. Så efter att vi lämnat travet, åkte vi och hämtade bilen. Inge körde Toyotan och jag körde vår bil hem. Vår bil  har bättre väghållning än pappas Toyota. Eller väghållning är väl synd att säga. Pappas bil har inte ABS-bromsar och inte heller ESP.. (vad nu det är).



Denna bild tog jag i bilen när vi åkte på Malmslättsvägen (eller utmed kyrkogården).


Här ser man verkligen inte att vi åker på vägen. Allt blir ett eller hur?



Och så här ser det ut vid vår framsida! Massor, massor med snö!

Kramizzar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0