Rubrik? Ja, jag kan inte komma på någon bra sådan

När jag kom till jobbet och slog på min nya mobil, så kunde jag ännu inte ringa kortnummer internt. Det är lite frustrerande. Får slå riktnummer och så hela numret.

Fortsatte med RT:s hemsida. Det tar tid att lägga in nya uppgifter och leta bilder på projektledarna. Sedan finns de som har kontrakt, men inte något projektblad! Sanslöst säger jag, för tiden måste ju skrivas på projektet. För mig underlättar det att söka i projektdatabasen och sedan kopiera texter och lägga in på hemsidan. Men idag har jag fått skriva av texten från kontrakten och det tar tid.

Ringde pappa som vanligt och han mådde si så där. Men han vet ju hur nervös jag blir så snabbt sade han: Nu glömmer vi det här!! Och så vet att han att jag är "arg" på honom för att han inte vill dricka näringsdryckerna längre. Han får kväljningar bara han ser flaskorna. Då ska jag ju inte tvinga honom.

Klockan 10 fick vi information om nya telefonin. Blir bara så himla arg på de som kommer insläntrande 5–10 minuter efter att det börjat. Sådant stör ju! Informationen varade en timme  och därefter var det lunch.

Gick direkt till biblioteket efter att jag ätit. Var några tidskrifter att registrera.

Fortsatte sedan med hemsidan. Det är kul, men tidskrävande.

När klockan var 14:45 kom Casper till mig. Maria stod i början av korridoren. Jag stängde av och tog på mig! Fia hade nämligen hämtat Maria på hennes jobb. Sedan hade de hämtat Casper på Fritids (Tove var med en kompis hem) och så skjutsade Maria och Casper ner Fia till Arbetsförmedlingen. Och så hämtade de mig. Jag skjutsade hem Maria och Casper och så hämtade jag Fia. Vi två åkte och tränade. Inga väntetider på maskinerna utan det flöt på. Handlade mjölk på hemvägen.

In och hälsade på pappa, som satt och såg på TV. Jag duschade direkt och Fia lagade maten (kycklingfilé, stekt potatis och sås + grön sparris). Gott, men lite för salt och det sade Fia innan vi började att äta. Jag diskade och plockade iordning.

Snart är det dags att se vad det är några som ska laga mat åt varandra denna veckan i "Halvåtta hos mig". Därefter "Annorlunda familjer" och sedan är det väl nästan natti, natti.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0