Ny telefoni på jobbet

Det var med spänning jag åkte till jobbet idag. För idag skulle vi alla bli mobila. Växelsystemet är mobilt och vi har alla mobilen med oss vart vi än går. För min del är det bra eftersom jag nu slipper skicka mina samtal till växeln och därifrån hänvisa till min mobil. Nu når alla mig direkt.

Jag och en kollega testat olika vägar att nå varandra.

Ringde pappa ca 9.30 (från den gamla telefonen) och allt var bra. Han hade duschat på morgonen.

Därefter var det biblioteket. Sedan upptäcktes det att jag inte kunde ringa externa samtal. Det var ju en miss och det felanmäldes direkt. Jag kan heller inte hänvisa min telefon ännu, så det sköter växeln. Finns ju alltid lite barnsjukdomar i början.

Har fått iväg en rapport på engelska idag och det känns skönt.

Ute har solen lyst och det var faktiskt en underbart vacker vinterdag.

Inge och Fia var till Lasse och hämtade hö på eftermiddagen. Jag kan ju inte vara med vid sådana tillfällen pga. allergin. Inge lade sedan ut i skogskanten. Men vi såg inga rådjur när vi kom hem.

Ja, de hämtade mig kl. 15 och så åkte vi till Maxi. Hem och in med varorna och som sagt; inga rådjur! När jag plockat in varorna, tog jag pappas kassar och gick in till honom. Hade handlat lite frysta rätter och annat.

Sedan åt Fia och jag potatis- och purjolöksoppa, som Fia hade tillagat. Jätte gott. Jag gjorde en äpplepaj och så hade vi vaniljsås till. Gott så alldeles. När jag hade diskat, gick jag över med lite till pappa.

Nu är det snart dags för veckans sista "Halvåtta hos mig" och efter det "Vinterspelen från Åre".



Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0