Myst med Tove ikväll

Hade kommit lite nysnö inatt igen. Var på jobbet vanlig tid. Redigerat klart ett notat.

Ringde pappa och allt var bra. Precis som vi pratade, kom distriktssköterskan till honom, så vi avslutade samtalet.

Pratat med Fia. Ungarna och hon har kul. Det är nyttigt att de gör så här. Tror att alla mår bra av det.

Var inte många tidskrifter idag, så det gick fort på biblioteket.

Jag och en kollega tog en "rask" promenad efter att vi ätit. Var ute i ca 10 minuter. Solen lyste och det var så underbart vackert. Snön gnistrade verkligen. (Tog ett par bilder med mobilen, men har inte laddat över dem till datorn ännu.) Och runt om skottades det för fullt på taken.

Rättade sedan en rapport och efter det blev det jobb med RT:s hemsida.

Fia och barnen hämtade mig kl. 15. Men jag kom försent sade Tove för klockan var 15.05 när jag kom till bilen :)) Så noga är det inte...
Köpte bröd till pappa och barnen följde med in till honom. Han tyckte det var kul att hälsa på dem. Driver lite med dem och det gillar Casper.

Inge fixade maten; korv och pommes. Inte svårt att fixa liksom :)) Ungarna åt med god aptit.

Jag kollade ut och såg att fågelautomaten behövde fyllas på, så jag gjorde det innan jag diskade. Fia visade Tove hur hon skulle göra en sak och även Casper tog del och gjorde en sak han med. Berättar inte vad de gjorde just nu :))

Sedan åkte Fia, Casper och Inge till Cloetta Center för att se träningsmatchen mellan LHC och HV71. Tove tog en dusch och sedan har hon och jag myst framför TV:n. Vi zappade och kom till SF-kanalen som visade "Lejontämjaren". En film som både Tove och jag gillade.  Därefter kopplade vi över till "Halvåtta hos mig". Pappa ringde i reklamavbrottet!!! Bra att pricka in just den tiden :)

Maria har också ringt och kollat läget.

Innan programmet var slut, kom de hem. LHC hade vunnit med 5-3! Casper var lycklig för  han hade fått en puck på knät och pucken tog han som minne. Sedan hade han snackat med några spelare.

Fia åkte hem med barnen. Känns ju  märkligt att det är hon som gör det :)) Imorgon ska de till brandstationen. Maria ska också följa med på det.

Har ringt min faster och hon vill jätte gärna följa med Fia och mig till stan på lördag. Krut i henne, det lovar jag!

Nu har vi -10,6 grader och imorgon ska det bli mildväder....

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0