Mera snö kom det idag

Vaknade redan 5.20 idag. Försökte och försökte att somna om, men det gick inte. Så till slut gick jag upp. Tur var väl det! För de kom och skottade klockan 6. Tänk om jag hade somnat om, då hade jag väl väckts av oljudet. Jisses vad snö traktorn skottade ihop. Så var det 3 killar med skyfflar. Det gick verkligen åt. Sedan började ett nytt snöfall, som höll på till 11-tiden!

Jag bokade ju av tvättstugan igår för jag hade ingen lust att plumsa i all snö med tvätten. Men så kom de ju och skottade! Jag gick ut till tvättstugan och det var ledigt, så jag bokade. In efter tvätten. Det blev ju lite extra pga. olyckshändelsen med vinglaset igår. Bland annat en stolsdyna och så Inges kläder. Tyvärr fick jag inte bort fläckarna från hans vita pikétröja, så det får inhandlas nya sådana.

Roade mig med att fota lite imorse! Så här ser det ut där vi har våra altanmöbler under presenningen:



Det är mycket snö som ni/du ser! Vi tror att det kommit upp emot 1 meter snö.



Snön precis utanför fönstret ligger på fönsterblecket!

Hämtade pappas tvätt vid halvniotiden.

Såg att de skottat ihop en ännu större hög med snö just där jag gjort en gång, som jag använder mig av när jag fyller på fågelautomaten.



Jag brukar gå till höger och hålla mig i stupröret. Idag var högen ännu störrre!

Så när vi hade ätit frukost omkring klockan 10, gick Fia och jag ut och skottade så att jag kunde göra en ny gång.

När tvätten var klar och inplockad hos alla, åkte vi till Ikanohuset. Köpt present till Maria + garn. Fia ville att jag skulle virka OS-mössan till henne. Men jisses alltså! Jag fixar visst inte att virka längre. Fingrarna i vänster hand somnar konstant. Var in till Willys och handlade lite till pappa. Sedan åkte vi till Plantagen och köpte lerkrukor. Därefter till Coop Extra, där vi köpte Inges mjölk och lite annat. Så till Clas Ohlssons där Fia köpte färg till lerkrukorna.

Fia har målat 3 stycken krukor och de blev jätte fina.

Vi har ätit ungsstekt falukorv och potatismos ikväll.

Solen lyste på eftermiddagen och där det var lä, var det riktigt skönt. Men det ska bli en kall natt och imorgon ska vi få ännu mer snö!

Nu ska jag njuta av söndagskvällen!

Kramizzar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0