Jo, då det snöade hela natten och halva dagen

Lade mig tidigt igårkväll för jag var trött. Läste Året Runt en stund och så släckte jag. Inge och Fia satt och kollade på OS. Jag hatar att ha stängd dörr, så jag får ju skylla mig själv, men till slut hörde jag spänningen och var ju bara tvungen att gå upp och kolla tjejerna. Det blev silver och det tycker jag är kanonbra gjort av dessa tjejer! Lade mig efter det, men kunde inte somna. Grr, så arg jag blir. Naturligtvis så var jag precis på väg att somna när Inge lade sig! Klarvaken igen. Sådant är mycket, mycket irriterande. Somnade till slut och väcktes inatt av Inges mobil. Den behövde laddas!!!!!!!!! Inte första gången som detta händer.

När vi kom till mitt arbete, körde de i skyttetrafik med lastbilar och traktorer. De fraktade bort alla stora snöhögar.

Inge ringde vid 7-tiden och berättade att rådjuren var och käkade av både hö och äpplen. Härligt! Vi får nog be Lasse om mer. Men jag kan inte följa med och hämta pga. allergin. Jisses jag kände lukten länge i bilen länge efter att de hämtat sist.

Ringde pappa och allt var bra med honom. Sedan biblioteket och efter det så satte jag mig i växeln. Måste ju lära mig det nya så jag vågar sitta själv sedan. När jag skulle gå därifrån stannade allt! Vi undrade vad det var, men det var Telenors stora server! Snart kom det igång igen :)) Så allt kan hända!!

Snöandet slutade efter lunch och solen kom fram. Men det har blåst!

De skottade snö på taken hos oss på jobbet idag. Vilka snöhögar det blir!! Helt sanslöst måste jag säga. Just där änderna brukar ligga och ruva är högarna stora, så jag undrar hur det blir i år. Kommer de att kunna ruva eller sätter vår hyresvärd stopp för det. Det är ju onekligen ett passande när väl äggen är kläckta och mamman + ungar ska ta sig ut till vatten. De är liksom inlåsta på denna innergård och måste ha hjälp av oss människor.

Men jisses vad jag halkar hit och dit idag då! Så lätt att halka av spåret nu för tiden :))

Höll på med RT:s hemsida på morgonen. När jag skulle fortsätta efter lunch så fungerade inte allt igen. Jag kontaktade de som skapat sidan och de skulle kolla på det. Det var snart fixat. Jag hade i en meny skrivit citat-tecken och det fick man inte göra! Hur sjutton skulle jag veta det :)))

Klockan 15.15 kom Fia, Tove och Casper och hämtade mig! Fia hade hämtat dem på Fritids. Vi åkte till köpcentrat och handlade lite + att vi tankade. De hade min pappas bil. Så hem med mig och Fia sprang in och hämtade sina termobyxor. Fia ska nämligen sova hos barnen i två nätter nu och ha lite kul med dem på dagarna (ja, de har säkert kul på kvällarna också). Barnen har ju sportlov och Maria arbetar/pluggar.

Jag gick in till pappa och ställde iordning efter besöket av sotarna. Fick med mig en räkning in.

Klädde om och gjorde iordning äpplen till rådjuren. Gick ut med dem och fyllde även på fågelautomaten.

Sedan satte jag igång att duscha väggar och golv på badrummet. Jisses så mycket damm det blir där. När jag var klar, tog jag en dusch och därefter åt jag lite.



Denna tog jag i söndags. Har väl kommit ännu mer snö sedan dess!

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0