Förkyld!!!

Ja, vet inte om jag ska säga: Förkyld igen för det är länge sedan jag var det. Sist jag var  hemma så var det inte förkylning i alla fall.

Igår kväll hade jag verkligen tänkt att ta hand om mig själv, men så blev det inte. När Inge åkt iväg och hämtat Samuel för att se på ishockey tillsammans med Maria, Casper och Lasse så och Fia var i Simhallen med Tove, skulle jag verkligen ta hand om mig själv. Men telefonen ringde och det var pappa. Han satt på toa och väntade på hemtjänsten och han hade suttit där i ca 45 minuter. Naturligtvis så led jag med honom och lovade att komma om han avstyrde hemtjänsten. Det skulle han göra. Jag tog på mig kappan och gick in. Hua säger jag bara och skriver inga detaljer. Men jag fick verkligen ett ****jobb. Så kom, trots allt, en tjej från hemtjänsten (pappa hade inte hunnit stoppa) och tur var väl det. För jag hade inte orkat att ta på pappa byxor och strumpor. Kände verkligen att förkylningen var på väg!!! Men jag ville inte visa pappa något. Han betyder så mycket för mig och jag vet (och jag ser framför mig) hur han trälade med mamma. Han hjälpte henne på ett helt otroligt sätt. Så jag försöker ge tillbaka, det som mamma inte kunde ge pappa.

Efter ett besök till soprummet (Gula huset) gick jag in till mig och tänkte: NU!! Nu ska jag ta hand om mig själv. Men jag hann bara tänka tanken, så ringde pappa. Denna gången hade han inte larmat! Jag bad honom vänta för jag var tvungen att avsluta en sak (kunde ju inte säga att jag spelad Bejweld). Gick in och då låg han på badrumsgolvet!! Jag blev livrädd, men  han hade lagt ner sig för han  kände att han inte orkade stå upp. Och jaaa, vad ska jag skriva här då? Ingenting för jag tror att ni förstår. Jag slet som ett djur och jag larmade och berättade att pappa låg på golvet. Det var ju bra, för det kom två från Hemtjänsten. De hjälpte mig och vi såg till att pappa kom i fåtöljen. Han ville ju se på LHC-Frölunda. Men jisses så oroligt. Gick in till mig och tänkte åter igen: NU!!! Nu ska jag koppla av.

Blev inte lång stund för rätt som det var så ringde det på dörren. Det var Fia och Tove som kom från Simhallen. Tove satte sig och kollade på TV hos mig (datorrummet) och Fia kollade på HV på stora TV:n.

Pappa ringde och sade att han mådde bra och jag sade att jag skulle följa med när Fia skjutsade hem Tove.

Borde väl inte följt med, men jag gjorde det. Tove var supertrött. Maria och Casper väntade på oss utanför. Casper var, som han uttryckte det, bara tvungen att vattna snön :))))

Ja, så blev kvällen igår. Den som jag skulle ägnat åt mig själv. Men jag älskar hela min familj och kan jag så ställer jag upp. Att förkylningen bröt ut, beror kanske på att jag tog i med pappa igår. Eller också var jag dum som tränade i måndags.

Tove undrade imorse varför inte Musse,  Håkansson var med och spelade igår. Maria svarade att han fått ryggskott. Vad är det, blev Toves motfråga. Då säger Casper: Han fick en puck i ryggen så det blev ryggskott!!!! hahahahahahaha barn är underbara eller hur?

Idag har jag bara tagit hand om mig själv. Sett på film och slappat. Det är så man ska göra om man inte orkar att arbeta eller hur!

Kramizzar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0