En gråmulen dag

När jag kom till jobbet, fortsatte jag i excelfilerna och kollade dubletter. Det är helt otroligt vilken tid det tar.

Ringde pappa ca 9.15. Han kände sig lite yr även denna morgon, men trodde nog att det skulle gå att åka till tandläkaren. Jag måste ringa Vårdcentralen och be att de kollar pappas blodtryck. Det är ju snart ett år sedan han blev sjuk. Eller förresten så kan jag ju boka via nätet :))

Klockan 9.30 träffades enheten och drack kaffe tillsammans. En kollega hade med sig lussekatter och bjöd på. Smakade gott. Sedan möte till klockan 11. Blev inte så långa utlägg från vissa och skönt var det. Fortsatte sedan jobba till klockan 12 då Maria och Anso kom. De är på Universitetet idag och har lektioner. Vi åt lunch ihop. En av våra professorer känner ju båda tjejerna så hon slog sig ner vid vårt bord. Jag var tvungen att gå tidigare för jag ville hinna så mycket som möjligt innan jag blev hämtad.

Fia kom klockan 14. Hem och kollade läget. Lite tjurigt på alla håll och kanter och det gillar jag inte. Samtidigt så förstår jag båda två, som inte har något jobb.

In till pappa, som tagit på sig skor. Han var redo och jag hjälpte honom med jackan. Pappa har inte åkt i sin bil sedan vi var hos frisören i december. Givetvis så fick vi vänta hos tandläkaren, men det gjorde inget. Innan vi gick in till tandläkaren, träffade vi ett par gamla grannar. Pappa kände inte igen henne först, men sedan så gick det upp ett liljeholmens.

När pappa hade satt sig i tandläkarstolen gick jag och fixade ett par ärenden. Det tog en timme nästan för pappa. De undersökte, röntgade och lagade även ett hål. Men sedan var pappa yr. Jag bad honom sitta kvar i stolen en stund för vi hade ingen panik. Så frågade tandläkaren mig om pappa hade hemtjänst flera gånger per dag. Och det har han. Men då ska du ringa och be om ett speciellt tandläkarkort. Detta gör att det blir mycket billigare. Så imorgon ska jag fixa med det.

När vi gick förbi Tobak/Spelbutiken fick de syn på pappa och mig. Vi vände och Daniel blev så himla glad att se pappa. Pappa var nämligen där en gång i veckan innan han blev sjuk och Daniel frågar ofta efter pappa. Nu fick han hälsa på honom.

Hjälpte pappa att torka av rollatorn när vi kom hem. Han skulle äta då och det var ju bra.

Fia och jag åt lite när jag kom in. Inge har skickat iväg en jobbansökan nu ikväll. Jag vet också att Fia har skickat iväg ansökningar och nu håller jag mina tummar och tår för båda två.

Snöat lite, lite idag. Annars har det varit en gråmulen dag!

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0