Det var nära att GD svor idag :))

Inge gick 01.20 inatt för att se Sverige-Tyskland i ishockey. Jag vaknade ju direkt när hans mobil larmade. Tänkte; Nu är det kört för min del. Men så fort han stängt dörren om mig, så sov jag igen. Tack och lov alltså. Vaknade innan 4 och då lade sig Inge. Sverige  hade vunnit med 2-0. Jag gick upp för jag var liksom i trängande behov :)) Gjorde iordning och åt min frukost. Tidningen kom innan, så jag läste den. Sedan datorn en stund.

Väckte Inge 5.20 med kaffe. När han druckit upp, skjutsade han mig till jobbet.

Fortsatte med adresserna direkt när jag kom imorse. Helt otroligt vilken tid det tar! Skickade även ett mejl till det företag som skapat RT:s hemsida.

Ringt och kollat upp det här med tandvårdskostnader för pappa. Hon som jag pratade med visste inte hur det förhöll sig, men lovade att återkomma. Pappa ska visst har billigare tandvård pga. att han har hjälp från hemtjänsten flera gånger under dagen.

Telefonerna är ett stående samtalsämne på jobbet. Det strular ännu för många av oss. Men när det väl kommer att fungera, då tror jag verkligen att det kommer att bli toppen.

Ringde pappa och allt var bra (lite yr på morgonen bara).

Biblioteket en stund också. Sedan blev jag äntligen klar med adresserna.

Ringde vår byrå som fixat RT:s hemsida. Han skulle kolla upp imorgon vad det är för fel. Jag kan ju inte sitta och skriva om massor med sidor bara för att det blir herioglyfer i stället för –, å, ä eller ö.

Så hade vi personalmöte klockan 14. Vår GD fick verkligen till det antal gånger idag. Men roligast var nog när han var på väg att säga: "Det vore väl f*n...." Men ändrade sig i sista stund till: " Det vore väl illa om..." Jag vet inte om det bara var jag som tänkte på det. Men vi tackade ju av en kollega för några veckor sedan och då fick vi höra att han sagt till GD att han tyckte att han svor för mycket.

När mötet var slut, var det bara för mig att stänga ner datorn och ta mina kläder och gå ut till Inge, som väntade utanför. Var först och köpte ost. Sedan till Maxi.

Fia hade hämtat barnen på Fritids och åkt till Maria och Lasse. Där skulle barnen få åka snowracer efter Lasse's fyrhjuling. Det visste varken Fia eller barnen om, men jag visste det.
De hade haft jätte roligt. Fia skjutsade sedan  hem Maria och barnen.

Jag varit in till pappa med varor och så kollade vi matsedeln.

Käkat lite och diskat. Fyllt på fågelautomaten.

Fia och jag var nyss in till pappa. Han hade gjort något med boxerdosan. Men det fixade Fia!

Snöandet hade börjat. Det snöar rätt lugnt än så länge, men till natten ska det visst bli stora flingor. Åter igen ska vi få en hel del snö. Jag klagar inte, men nu kan det faktiskt räcka. Bara det är snö nästa vecka så är jag nöjd :))



Ja, här är det Maria och Tove som åker snowracer efter 4-hjulingen. Casper sitter bakom Lasse och är så lycklig!



Tove bakom Lasse. Även hon gillade detta!

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0