Alla hjärtans dag

När vi var på väg att lägga oss igårkväll, kastade jag ett öga ut. Och vad fick jag se? Jo, där stod ett rådjur och åt av det hö, som vi lagt dit. Jag blev superglad!

Kanske var det detta rådjur, som var och åt. Här tittar ju rådjuret längtansfullt på fågelautomaten.



Jag var i tvättstugan klockan 7. Förutom all tvätt, så hade jag även Fias dunjacka, som kräver tumling i flera timmar. Hade tur att tvättstuga 1 var ledig, så jag tvättade jackan där och sedan tumlade jag till ca kl. 10.

Tove kom upp ca 7.50. Hon ville inte följa med till tvättstugan utan hon ville spela spel på datorn. Det fick hon.
Hängde in  Fias jacka i torkrummet medan jag tumlade lakan och handdukar.

Hämtade pappas tvätt när jag kört igång två maskiner till. Allt var bra med honom.

Klockan 10.05 trodde jag att frukosten skulle vara framdukad, men både Inge och Fia sov! Så det blev lite buller och bång från min sida. Jag tror de förstod varför jag blev sur. Mitt i allt så ringde Maria. Var ju inte rätt tidpunkt när jag var sur på rösten.

Diskade och plockade iordning innan jag gick ut till tvättstugan igen. Hängde lite i torkrummet eftersom vissa plagg blir skrynkliga av tumling.

Fia och Tove klädde på sig för att gå till snöhögen som det lagt på en parkeringsplats här hos oss. Jag bytte om och följde med dem. Solen sken och det var underbart ute!



Här har Fia och Tove klättrat upp till toppen.



Här ser man verkligen att det är en enorm snöhög om man ser till gatulampan i bakgrunden.

Fia och Tove åkte till Maria ca kl. 12. De skulle med och kolla på Caspers inomhusträning i innebandy.

När jag tagit in pappas och vår tvätt, så klädde Inge och jag på oss och tog en långpromenad i skogen. Oh, vad det var skönt! Solen värmde verkligen.

Fia kom hem omkring kl. 15 och då åt vi spagetti och köttfärssås. Diskat och plockat iordning. Hämtat Fias jacka och städat efter mig.

Ikväll är jag trött, så det blir tidigt i säng. Fia ska åka ner och sova hos Maria och barnen. Imorgon skjutsar hon Maria till jobbet och så lämnar hon barnen til skolan.

Alla hjärtans dag var det ju idag. En dag som jag tycker kan firas varje dag. Man ska bry sig om sina nära och kära varje dag, inte bara en gång om året.

Kramizzar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0