Trötta tjejer

BRRRRR, imorse var det -20,2 grader!!! Har någon varit och vänt upp och ner på Sverige? I Luleå har de knappt någon snö och bara omkring -5 grader!!! Det hör ni! Inte stämmer det!!!

När jag kom till arbetet öppnade Anders dörren till sammanträdesrummet. Där satt två trötta tjejer, försökspersoner. Det var Fia och hennes kompis, Jossan. Så söta de var båda två. De hade "mössor" på huvudet och elektroder både här och där. De ingår i en studie med trötta förare och försöken gjordes i simulatorn. Fia var trött och satt bara och fnissade. Jossan var vit som ett lakan och så trött att hon inte orkade svara på frågorna. Fia gick iväg och körde sista passet. Jag gick och jobbade. Så ringde Fia ca 6.45. De hade avbrutit för Fia körde bara i 40 km/tim på motorväg. Bara att inse att hon var för trött att gasa och hålla jämn hastighet. Taxin kom och hämtade henne.

Jag haft roliga uppgifter. Ringde pappa och alllt var bra. Enhetsmöte kl. 9.30. Sedan lunch. Fick tillbaka en rapport och gjorde den klar.

Inget bibliotek idag. Får ta det imorgon. Varit mulet och kallt hela dagen.

Dagen gick så himla fort och rätt som det var så var klockan 14 och jag  gick ner till "min" väntande chaufför och hans hustru. De släppte av mig  hemma och jag bytte bil och hoppade in i vår. Inge och Fia väntade nämligen vid garaget. Till Maxi och veckohandling. Träffade familjen Ingmarsson där så vi pratade en stund. Men idag var inte gamla kollega där :(

Hem och in med varorna. Sedan gick jag till pappa med hans varor. Fixade TV.n åt honom. Sedan in och käkade lite. Därefter disk och så fixade jag badrummet.

Nu har  vi -11 grader och det snöar igen!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0