Sov länge idag

Vi lade oss ca 00.15 och Inge säger: Om jag inte har somnat till kl. 1 så går jag upp och kollar på ishockey (JVM). Jisses tänkte jag. Somnade och så vaknade jag någon gång vid 2.30 och var tvungen att gå på toa. Vem var uppe om inte Inge. Han hade somnat, men vaknat och gick då upp! Jag fick lite svårt att somna om, men till slut så gick det. När jag vaknade trodde jag klockan var 5.15, men så knäppte det till  någonstans och jag slog upp de blå! Det började ljusna ute!!! Men hallå!!! Klockan var ju 8.15! Inte skönt att sova så länge. Hade ju tänkt att jag skulle varit på Vårdcentralen när de öppnade. Läste tidningen och sedan datorn. Fia kom upp ca kl. 9.10. Ringt pappa och allt var bra. Gjorde mig sedan iordning och åkte till Vårdcentralen för att ta kolesterolprov på fastande mage. Gick faktiskt rätt så fort.

Heder åt två personer som satt och pratade med varandra och väntade på provtagning också. De var nysvenskar och först trodde jag att de var ett par, men det var de inte. De pratade om pacemaker. Kvinnan hade en sådan och mannen skulle få det. Så fick mannen gå in för att ta prov och jag sade till kvinnan att jag uppskattade att de förde sitt samtal på svenska. Då visade det sig att hon var från Jugoslavien och han från Tjeckien. Så började vi prata och så säger hon när det var hennes tur: Gå du in före mig för jag ska inte vara hos läkaren förrän 10.45!! Det var väl jätte gulligt av henne!!!

När jag kom hem, sov Inge fortfarande!! Ja, nattsudd kräver väl detta. Väckte honom så att vi alla fick äta frukost. Diskat och bäddat.

Inge och Fia kollat på störtloppet. Sedan åkte vi och handlade. Jag vek bara in till pappa med tidningen. Lite tjurigt var det mellan Fia och mig på Maxi. Blir så ibland.

Jo, nu glömde jag en sak. När vi satt i bilen så ringde telefonen (hemtelefon). Det var min faster!!! Hon ville prata med Inge, men jag sade att vi satt i bilen. Oj, vad synd! Jag hade tänkt be honom skjutsa mig till stan. Men det kan vi göra ändå för vi är ju inte framme vid Maxi ännu. Men vi skulle inte hjälpa henne utan hon skulle ta en taxi. Hon hade nog fått mitt brev som jag skrev igår. Ja, ja... jag sade åt henne att ringa när hon behöver hjälp.

Väl hemma satte jag igång att plocka och städa lite smått. Dammsög överallt. Sedan åt vi potatisbullar och bacon.
Fia åkte till Maria med pappas bil för idag har Maria sålt sin och ska inom köpa sig en ny bil. Men fram till dess måste hon ju ha något att åka i.

Jag laddade ner lite bilder på ett USB-minne och gick in till pappa. Visade honom på min lilla lap-top och det uppskattades.

Ikväll ska jag se andra delen av Jane Austins serie; Emma!




Kommentarer
Postat av: Skruttmärtha

Gomorron i stugan.

Varje morron kliver jag upp 6 går inte att sova för värken.

Jag har lagt till dej i Mina favoritbloggar.

Om du trycker på min bloggadress under mejlet så kommer du hem till min Blogg. Men det visste du säkert.

Idag ska vi handla när guben kommer hem från jobbet.

Vad mysigt att ha pappsingen på så nära håll.

Kram och ha en bra dag/Gun-Britt

2010-12-30 @ 07:07:33
URL: http://metrobloggen.se/voila

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0