Ny vecka

Japp, så var det då en ny arbetsvecka, som inleddes med dålig sömn! Fattar inte eller jo jag fattar varför. Men så länge man är frisk så får man vara glad.

Inge skjutsade Marita och  mig imorse. Hade kommit lite nysnö. På vägen så vi två rådjur!! Så söta de är!
Marita var förkyld, men som hon sade, så länge jag inte har feber så går det!

Jag och Inge har 24-årig bröllopsdag idag. Ja, jisses då var jag rund om magen. Kommer så väl ihåg den dagen för det blåste halv storm och ingen snö var det. Trodde att granen utanför kyrkan skulle blåsa omkull. Christer Tonström var med och fotograferade. Flott ska det vara!

Vi var på jobbet först, där Christer hade en ateljé. Just det; när vi skulle åka till jobbet, frågade jag Inge om han hade ringen med sig! Det hade han inte!!! Alltså det klassiska eller hur?

Jag är ju som säkert alla vet, väldigt kort i rocken så för att komma upp i något så när rätt nivå som Inge, ställde Christer fram en kartong. Jag hade dagen till ära högklackade skor. Klev på kartongen och stod där med darrande ben. Precis som Inge och jag såg skapliga ut, gick klackarna igenom kartongen och jag sjönk! Men till slut så lyckades det bli kort även på oss. Kanske skulle ta och scanna in vid tillfälle. Rund om magen? Ja, jag väntade Henrik då. Han var alltså med på bröllopet i min mage, men sedan gick det som det gick i mars.

Bröllopsmiddagen åt vi hos mamma och pappa.

På jobbet har det idag varit full fart. Gjort klart så att tidningen kan läggas ut på webben.

Inge hämtade oss kl. 14. Marita hade han hämtat först. Hem och jag gick in till pappa. Pratade en stund med honom.

Sedan in. Fia var hos Maria och barnen. Jag käkat lite och därefter kollade jag på dagens avsnitt av "hem till gården". Sedan kollade jag faktiskt på avsnitt 1 och avsnitt 5 av adventskalendern. Den verkar ju kanonbra, så jag ska se ikväll :)

Sofia kom hem och då käkade hon lite.

Har varit in och hjälpt pappa nyligen. Det snöar igen och det är stora flingor.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0