Julafton

Julafton och jag sov till klockan var nästan 8!!! Så himla skönt alltså! Läste tidningen och njöt av julaftonsmorgonen. Sedan blev det datorn och en massa hälsningar och önskningar till vänner.

Fia kom upp ca kl. 9. Jag ringde pappa och allt var bra med honom. Vi väckte Inge och så åt vi grötfrukost med skinkmacka. Diskat och plockat iordning. När alla var klar, gick jag före in till pappa med tidningen. Sedan åkte vi till kyrkogården. Skulle tända ljus, men det gick inte. Var alldeles för mycket snö där. Om jag skulle ha klivit upp i all den snön, så hade jag blivit genomblöt. Vi fick i stället tända ljus här hemma lite senare.



Den lilla "bullen" ljuslyktan!!! Så ni förstår varför jag inte gav mig  in i alla den snön.

Hem och jag gick in till pappa. Pratade en stund med honom. När jag gick ut från pappa, komma Maria och barnen. Jisses!! Jag skulle ju skala potatis och koka den, duka samt en massa annat. Men de tyckte det var skönt att komma i tid och tog det lugnt.

Så när klockan var 13.45 satte vi oss till bords. Alldeles för mycket mat i vanlig ordning! Att vi aldrig lär oss!!!!



Mätta och nöjda ser det ut som!



Och så kom då äntligen tomten. Jisses vilken snygg halsduk han hade :)



Tove och Casper hjälps åt med att läsa på paketen för tomten hade sååååå ont i halsen!!



Så här fin var Fia dagen till ära!

Nu har Fia och Tove skjutsat ut Mia och Casper till Lasse. Tove ska sova hos oss inatt.

Inge och jag fick var sitt foto på barnbarnen + att jag fick ett armband i silver och Inge fick en fleecetröja! Hjälper inte att säga ifrån om paket till oss.

Barn och barnbarn blev nöjda med det de fick!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0