Ibland går det inte som man tänkt sig

Väcktes inatt av att Inge var uppe och vandrade! Lite irriterande att jag är så lättväckt ibland. Men när klockan ringde, då sov jag :))

Kommit lite nysnö inatt, men det var bara lite.

På jobbet skickade jag iväg rapporten som blev klar igår. Sedan fortsatte jag att redigera klart rapporten som jag tog med hem igår.

Ringde pappa och allt var bra med honom.

Var till biblioteket och gjorde tidskrifterna. Såg att det snöade lite lätt ute, men det var bara lite det!

Arbetade till klockan 14 då Inge, Fia hämtade mig och Marita. Hem med Marita och så åkte vi till ICA Maxi och veckohandlade.

När vi kom hem och allt var inplockat, gick jag till pappa med hans varor. Vi pratade en stund och jag ställde in TV:n åt honom.

Sedan åt vi lite och därefter diskade jag. Så dammade jag och våttorkade. Fia hade varit och köpt hyllor till sitt rum och hon var så ivrig att sätta upp dem. Men skruvarna ville inte expandera.
Till slut gick hon upp till grannen och lånade en borrmaskin, men det hjälpte inte. Jag tror det var lite för tunna skruvar. Fia är besviken på mig och Inge som inte är ett dugg händiga. Och jag förstår henne. Jag har aldrig gillat att sätta upp saker på väggarna för jag har svårt att veta vad det ska vara för skruvar, krokar eller annat. Av detta drar vi slutsatsen att det går inte alltid som man vill.

Jag har i alla fall rensat stopp i tvättstället. Förstår inte att det så ofta blir stopp där! Ja, se sådant kan jag fixa!!

Men nu är jag faktiskt trött.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0