En solig, men kylig dag

Somnade nog vid 22-tiden igårkväll och sov till ca 4.55! Gick upp och kollade ut och så lade jag mig igen. Men det gick inte att somna om, så jag gick upp när klockan var 5.30. Gjorde mig iordning och satte mig sedan vid datorn. När klockan var 7 var jag ute i tvättstugan och körde igång. Vi hade då -11,2 grader. In och fortsatte surfa runt.
Nästa gång som jag gick till tvättstugan var klockan ca 8.05. Pappa hade fått hjälp från hemtjänsten. Jag gick dock inte in till honom, utan avvaktade till nästa tur.

Då, när klockan var drygt 9 tog jag denna bild:



Det här är lekparken hos oss!

In till pappa och plockade in hans tvätt! Fyllde även på hans medicindosett och pratade en stund.

Fia kom upp när jag kom in! Dags att ta fram frukosten. Inge kom upp när jag höll på med det. Frågade om han inte känt kaffedoften innan klockan 7 imorse. Jo, det hade han! Men varför kom du inte upp då? Nej, jag trodde du skulle säga till mig. Jag trodde ju att han sov och inte sjutton väcker jag någon som sover, bara för att kaffet är klart!

Diskat och plockat iordning. Vattnat växterna. Sedan satte jag igång att röja två köksskåp. Jisses vad skit man sparar på eller jag sparar på! Det blev en full plastsäck + en papperskasse. Fia hade åkt till Collegium och kollat på Casper, som spelade innebandycup.

Inge och jag gick till soprummet och slängde säcken + annat. Konstaterade att de missat att skotta gården nedanför igår! Hur sjutton kan de missa det?

När vi kom in igen, satte jag igång att göra en mjuk saffranskaka. Tack Mirka för receptet!  

Fia kom hem och Tove var med! Tove var sur på mamma Mia.

Vi åt bacon och potatisbullar. Gott var det. Pappa ringde och tackade för maten, som han fick av oss. Det var stek, sås och potatis.

När jag diskat satte jag igång att smälta vit choklad. Den smetade jag sedan in saffranskakan med. Satte på fikat och så drack vi adventskaffe!


Saffranskakan blev mycket god! Tove åt med god aptit. Skar upp en bit till pappa, som jag nyss var inne med.

Nu har vi -14 grader. Blir alltså en kall natt.

Tove är kvar hos oss, men Fia ska skjutsa hem lite senare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0