Det värmer gott

Sov till strax före kl. 7 imorse. Yes, jag har visst lärt mig!! Men å andra sidan var jag ju uppe till ca 23.30 igårkväll! Satt med ett spel på facebook och jag ville slå rekord, men det gick inte. Till slut var det bara att inse att jag var tvungen att ge mig. Men så fort jag läst tidningen imorse så var jag där igen. Har ännu inte lyckats slå något rekord, mer än mitt eget *asg*.

Både Fia och Inge kom upp ca 8.30 idag!!! Jisses alltså de kan ju om de vill. Så vi åt frukost och därefter diskade jag. När  Inge hade läst tidningen, gick jag till pappa med den. Satte mig och pratade en stund med honom.

Solen kom fram och det snöade lite lätt. Vi konstaterade att mjölken var slut, så vi åkte iväg och köpte det både till oss och till pappa. Köpte även morgondagens middag, som får bli kyckling i lergryta, ris och currysås. Idag blev det spagetti och köttfärssås. Jag var in till pappa med hans mjölk och fixade TV-kanalen åt honom. Blandat blir det idag; fotboll och ishockey och bara repriser. Men som pappa säger: Jag har ju inte sett dem tidigare.

Inge och jag kollade på en Beck-film (Öga för öga). Därefter åt vi middag och jag diskade. Därefter kollade vi på nästa Beck-film (Stormens öga). Så himla bra med play som vi har på boxern. Jag gick sedan till pappa och kollade läget. Allt var bra. När jag kom in satt Inge och kollade på "Morden i Sandhamn". Jag satte mig också och kollade. Nu har jag väl sett tillräckligt med kriminalare :)))

Fia tog bilen och åkte till Maria och barnen. Maria ringde mig och vi förfasar över oss vissa vuxna människor som står och ljuger inför barnen. Och även ber barnen ljuga. Skandal är vad det är!

Jo, dimman kom ju inrullande efter lunch. Jisses alltså så fort det gick. Solen som lyste så fint innan.

Tack alla som ber mig skriva blogg. Det värmer gott ska ni veta. För ibland så känns det som att "inget har hänt". Men det händer ju faktiskt hela tiden saker.

Nu ska jag snart in på Facebook och försöka slå rekord!!!



Tänd ett ljus och låt det brinna......





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0