Det tar sig.....

Sovit urdåligt inatt och jag tror att det beror på månen, som åter igen var full. Och full är han även kommande natt! Den lyser ju in i sängkammaren. Men jag väcktes av TV:n, som var på alldeles för  högt. Gick upp och sänkte, men lyckades inte somna om. Så jag började läsa. Inge kom in efter att hans program var slut, men jag kunde inte somna. Vet inte hur länge jag vände och vred på mig. Till slut så lyckades jag, men jag vaknade före kl. 4. Gick upp och gjorde mig iordning, åt frukost och sedan blev det datorn. Sedan kom tidningen, så jag läste den. Väckte Inge. Han skjutsade mig och Marita.
Skulle vara månförmörkelse vid 9-tiden, men det såg jag inget av.
Ringde pappa och allt var bra. Sedan hade vi ett kort möte (en timme) och stämde av. Chefen bjöd på saffransskorpor och det gjorde Kicki vid morgonfikat. Jätte gott är det.

Sedan var det dags att bege sig till Mjellerumsgården för att äta julbord. Katarina var snäll och skjutsade mig. Var ju så himla kallt och att promenera raskt är inte bra för astman. Vi var hela enheten idag (utom 2, som var lediga). Tyvärr var maten lite för salt. Men annars var det gott. Många olika sorters sill och så inlagd strömming.



Så här fint var det dekorerat!

Var tillbaka på jobbet ca 13.40. Inte mycket idé för mig att sätta igång med något. Gjort tidrapporten och skickat in den.

Inge, Fia och Marita kom precis som jag kom ut genom porten. Hem och jag gick in till pappa. Han hade ju inte fått någon mat från hemtjänsten idag, så jag fick ju ringa och kolla upp. Hade blivit något fel.

In och kollade läget. Sedan frågade jag Fia om vi skulle åka iväg och köpa lite julklappar. Och det var hon med på. Åkte till IKANO. Vi var liksom inte ensamma där. Träffade "Sollan" B och hennes äldsta dotter Malin med liten dotter. Jätte kul! Allt bra med dem.

Ja, vi hittade allt lite julklappar. Ska ta resten imorgon. Var bilköer när vi skulle hem! Temperaturen var där -18 grader och när vi äntligen kom  hem, hade vi -14 grader.

Nu är jag trött, men ska se på TV. Är nu ledig till den 3 januari vilket känns skönt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0