Dan före dan före dopparedan...

Sovit underbart gott inatt och detta trots att det var fullmåne! Vaknade vid 4-tiden, men bara ett toabesök och somnade jag snart om igen! Sov till ca kl. 7! Läste tidningen och sedan blev det datorn. Fia kom upp ca kl. 8.45. Jag passade på att duscha och göra mig iordning. Inge hade kommit upp och vi åt frukost. Diskat och plockat iordning. In till pappa sedan. Allt bra med honom. Därefter åkte Inge, jag och Fia till ICA Maxi. Klockan var ca 10.25 när vi kom dit. Jisses vad folk! Och mycket urplockat. Inge blev stundtals mycket sur. Ingen leverpastej av den sort som han vill , ingen Norrbodakorv m.m. Jag handlade till  pappa också! Efter Maxi var det dags för inköp av vin. Passade på att gå in på Coop! Det enda jag hittade där var Norrbodakorven. Inte den leverpastej som Inge vill ha där heller.

Hem och in med varorna. Jag gick sedan till pappa med hans varor. Ställde in TV:n åt honom. Därefter åkte Inge, jag och Fia ut på nästa tur. Först till jobbet där jag hämtade ett par saker. Sedan tankade vi. Nedrans vad dyr dieseln är nu då (12:99). Därefter ner till Lottas design och köpte en julklapp till Tove. Så till Tornby och ett besök på Sagoland. Där köpte både Fia och jag julklapp till Casper. Avslutade med ett besök på vårt apotek, där jag köpte en salva till pappa.

In till pappa och pratade en stund. Sedan åt vi middag. Fia varit superduktig och slagit in julklappar. 

Ishockey på TV; derby mellan AIK och Djurgården. Det blev upplopp bland publiken! Skandal alltså. Att bete sig som svin på idrott det är helt sjukt. Stackars barn som var där för att se på ishockey. 

Fia och jag kollade på en dokumentär.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0