Blev en del gjort

Sov till klockan var 7 imorse, vilket var skönt. Var faktiskt vaken vid 3.30, men lyckades somna om. Gick upp och läste tidningen. Så underbart att sitta där vid köksbordet och läsa lite mer noga än annars.

Måste bara dela med mig av detta:

"Vi garanterar en kraftig viktminskning inom 5–10 dagar.
För endast 295 kr + frakt  får Du 50 cl "magiskt vatten" från en  insjö i Sveriges norra inland med fantastiska egenskaper.
Missa inte detta tillfälle! Över 8 000 personer har redan provat med enastående resultat!

Ring Östersunds Kommun för beställning.
Ge bort detta i julklapp -- rimmet får du på köpet:

Storsjön ligger hård och vit
gömmer liten parasit.
Kylan biter,
jämten skiter, firar jul på
stolen vit".

Satte mig vid datorn och surfade runt lite. Tove kom upp ca 8.50 och hon ville se på TV. Fia kom upp ca 9.10. Ringde pappa och allt var bra.  Fia och jag tog fram frukosten och Tove väckte morfar.

Efter disken satte jag igång att dammsuga. Tjejerna åkte på fotbollsträningen. Jag bytte lakan och fortsatte dammsuga. Inge lovade att torka golven på måndag :))

Inge var in till pappa med tidningen. Jag duschat och gjort mig iordning. Därefter gick jag in till pappa och pratade en stund.

Och det snöade hela tiden... fint, fint, fint...

Fia och Tove kom hem från träningen och vi åkte iväg med tipset. Sedan ett varv och så hamnade vi vid "Lottas design". Träffade en kompis utanför, Marie. Hon chockade genom att berätta att hon och maken separerat. Det är andra gången, men nu är det nog för alltid. Lite synd, för jag tycker de passar så bra ihop. Dock kan jag ju inte veta hur de känner och så.

Tove köpte två presenter till kompisar och jag lade ut kostnaden så länge!

Fia och Tove släppte vi av hos Maria. Sedan hem. Jag gick in till pappa och bytte lakan och även handdukar åt honom. Han var så tacksam :)))
Pappa undrade åter igen över sin bil, men jag lugnade honom. Vad annat kan jag göra?!?!?

Jag skalade sedan potatis och morötter. Inge kom på att vi inte hade lagerblad hemma, så han ringde på hos Marita och Stefan. De  blev våra räddare! TACK!!!! Ny påse kommer till er imorgon.
Inge gjorde nämligen kalops och då måste det vara lagerblad!!!

Fia, Maria och Casper har åkt skridsko medan Tove var på kalas på Laserdome!

Inge och jag hade nästan ätit klart när Fia kom hem.

Varit in till pappa och ändrat kanal åt honom.



Så här fin blev granen efter att Fia och Tove klädde den igår!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0