Städat idag

Vaknade vid 6-tiden och gick upp strax efter. Läste tidningen och funderade lite. Sedan blev det datorn. Bestämde mig att säga nej till Tyskland tur och retur. Inge kom upp ca 8.40 och han höll med mig. Vi måste tänka på ekonomin för det märks ju att han är arbetslös. Visst hade det varit kul att dra iväg och inhandlat vin, men... För tänk: 3x3 liter (bag in box) för 99:-

Fia blev lite besviken för hon hade sett fram emot denna maratonresa, men som jag sade: Vi hade inte bestämt helt.

Jag ringt pappa och allt var bra. Gick faktiskt in till  honom strax efter för tidningen var läst av oss alla. Och frukost hade vi ätit.

Regnat på förmiddagen!

Då satte jag igång att röja mitt nattduksbord. Men hua alltså!!! Där hade jag visst inte varit på lång tid. Ut med böcker och tidningar och så kastade jag massor. Dammade naturligtvis.

Men så var det dags att åka och köpa socker, som jag glömde igår. Vi åkte allihop. Först varvet och sedan Maxi. När vi kom hem, fortsatte jag med Inges nattduksbord och sedan dammade jag överallt. Inge frågade om han kunde börja dammsuga, men jag bad honom att i stället ta middagen från början; alltså borsta potatisen, steka fläsket och göra löksåsen! Det gjorde han så gärna. Och jag tog mig an "Pluto". Jisses vad jag svettades. Fia röjde sitt rum också, men hon hade helst av allt sett att jag tagit in hennes skrivbord till datarummet och burit ut det jag har. Men varken Inge eller jag var så pigga på det.

Vi åt sedan middagen och den blev god. Diskade och sedan torkade jag golven! Köks- och hallgolvet var nog mest skitigt.

Torkade in mig i vardagsrummet och där kollade Inge och jag på en svensk film; "Hem ljuva hem". Den var bra.

Golven torkade långsamt idag pga. att det är så hög luftfuktighet.

Var in till pappa en sväng. Tog hans sopor och gick ut med.

Nu  har jag precis duschat. Fia är iväg och tränar fotboll med damerna. Maria hämtade henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0