Så var man tillbaka på jobbet

Klockan ringde 4.20 imorse, men jag var vaken!!! Har sovit si så där inatt. Gjorde mig iordning och sedan blev det frukost, tidningsläsande och så datorn. Grattade min kompis, Anki, på 60-årsdagen på bl.a. facebook.

Ja, sen var ju jag klar att cykla iväg. Ovanför fotbollsplanerna hörde jag en kille skrika! Gissa om jag blev lite rädd?!?! Trampade på lite snabbare. När jag hade passerat McDonalds och kört under motorvägen, hörde jag som en smäll. Nej, fy alltså det är ingen höjdare att cykla själv så där tidigt. Och förresten, i den ena tunneln under motorvägen, har de åter  igen vandaliserat och slagit sönder belysningen i backen. Så där fick ju man se upp för glas i cykelhjulen.

Väl på jobbet tog jag mig en mugg kaffe och hämtade posten. Så till mitt kontorsrum. Jag visste att det var en himla massa nya prenumeranter + beställningar på böcker. Det tog nästan hela dagen i anspråk.

Ringde pappa ca 9.30. Allt var bra med honom.

Jag har bytt av i växeln samtliga raster. Biblioteket tog jag inte idag för jag kände att jag var tvungen att greppa mitt eget.

Har pratat med Inge, Fia och Maria!

Redigerade klart en rapport, som började på innan semestern. Den är på tyska! Inte ofta vi skriver rapporter på det språket.

Varit mulet och det kom en kraftig skur vid 14-tiden. Jag beslutade mig för att cykla hemåt ca 14.40. Uppehåll då och jag slapp regnet.

När jag kom hem, hade det hänt saker här hemma! Fias datorbord var inflyttat till "datorrummet" eller mitt krypin. Och hon hade gjort jätte fint i sitt rum genom att flytta sängen och sedan var schäslongen fyttad på! Ett helt annat rum blev det!

Jag gick in till pappa en stund. Fixade TV-kanalen åt honom.

Sedan in och röjde mitt skrivbord. Drog ur sladdarna till datorn och så hjälptes Fia och jag att koppla ihop det. Därefter tog vi skrivaren och satte den på plats.

Dammsög av mellan varven. Till slut så flyttade Inge och jag på bokhyllan. Den ska jag gå igenom en dag och se vad som kan kastas.

Datorrummet blev mycket luftigare nu.

Fia åkte och hämtade Tove hos Thomas. Det var fotbollsträning, men tyvärr så kom det bara ett par tjejer och planen var genomsur, så de kom hem. Tove ska sova här inatt. Thomas och Casper är på fotboll i Norrköping. Jag tror Tove gillar det här om jag ska vara ärlig.

Maria ringde och berättade att de ska ut i skogen på onsdag. Om de hittar svamp, så får jag komma ut och hämta. Yes!!!!

Jo, det gick allt bra att arbeta idag om uti fall ni undrar :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0