Men oj då!

Ser ju att jag helt glömde bort bloggen igår! Fy på dig!!! Vad gjorde jag igår? Inte mycket ärligt talat. Det var rätt så lugnt på jobbet och det gör mig hispig! Var bara några få tidskrifter på biblioteket och de var ju snart registrerade.

Många återkom igår och chefen gick runt till var och en och frågade hur semestern varit.

Fia hämtade mig ca 14.15. Vi skulle till stan. Fia hade ett ärende och jag skulle fixa pappas glasögon. 

Jag ljuger så bra :))) Ja, det skulle jag kunna sjunga......

I vilket fall som helst så träffade jag ett par, som hade kolonistuga där mamma och pappa hade sin. Pappa hjälpte dem ofta med rörmokeri-saker. De har undrat så hur det är med pappa, men nu fick de veta.

Fia och jag handlade på hemvägen. In till pappa med hans varor. Pappa blev supernöjd med glasögonen. Tur att han har sin gamla att ta till. Fia åkte till träningen med tjejerna! Jag åt lite.

Marita ringde på och ville ha måtten på köksbordet. De åker till Grekland på torsdag och ska köpa dukar åt mig (oss). Så härligt det ska bli!

Ja, och idag då? Jo, idag, liksom igår skjutsade Inge mig till jobbet. Tur var väl det för det har ju regnat båda eftermiddagarna.

Lugnt på jobbet även denna förmiddag. Kom dit ca 6.15 för det finns ju ingen anledning att komma ännu tidigare om det inte finns något att göra. Plocka, plocka, plocka.. ja, det är ju inte kul det heller.

Och på biblioteket var det bara en enda tidskrift!!!!

Ringt pappa och allt var bra med  honom.

Efter lunch fick vi en rapport, men jag tog den eftersom jag inget hade. Sedan kom en till. Oups. Men det räcker att jag börjar med den på torsdag. Imorgon har vi nämligen planeringsmöte hela dagen!!!

Fia hämtade mig kl. 15. Började regna. Vi åkte och hämtade barnbarnen vid Fritids. Träffade en före detta granne!

Regnet och åskan kom innan barnen hann ut. Var till Arbetsförmedlingen med Fias tidrapport. Sedan släppte jag av dem hos Maria.

Hem och in till pappa. Han var arg på mig!! Och det är för att jag ska stå i kiosken på Cloettavallen ikväll! Du får väl betalt? Nej, det är ideellt, så det får jag inte! Nej, detta gillade han inte.

Och ärligt talat! Gillar jag det då? Nej, det gör jag verkligen inte. För när jag sade njae, så trodde jag det var vid Tellbyvallen. Gillar inte kiosken vid Cloettavallen.

Undrar om det blir mer åska och regn ikväll?

Maria och Fia ska också spela match, men de spelar på Tellbyvallen, så jag får ju inte se den heller.

Rörig blogg?? Sorry,,,, men jag är arg på mig själv just nu för jag har ingen lust att ge mig iväg.

Nu ringde Maria och barnen ska vara med mig i kiosken De vet vad som gäller! Mormor bestämmer :)))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0