Kanonväder

Idag var det +11,6 grader när jag cyklade iväg. Var en underbar morgon, med solen som gick upp! När jag kom till dammen i parken framför min arbetsplats, hade bordet sjunkit. Måste väl vara något med botten och hur bordet satt fast.

Var på jobbet ca 6.05 idag. Alltså lite senare än annars. Satte igång att redigera en ny rapport. Den är på ca 127 sidor, så det tar sin tid att läsa så noga som man kan.

Ringde pappa och hand väntade på fotvårdstjejen, Caroline. Tyckte det skulle bli skönt att få fötterna iordning. Gick därefter till biblioteket. Var inte så mycket, men registrerade de som fanns.

Fortsatte sedan mitt redigeringsjobb. Har naturligtvis pratat med både Inge och Fia och även Maria! Inge har klippt gräsmattorna idag (pappas, vår och grannens). Bäst att passa på för imorgon ska det ju regna.

Satt ute och fikad på eftermiddagen och solen brände på benen (svarta byxor). Skönt var det också när jag cyklade hem. Ända till det att jag kom till märkesbacken! Då blev det kaos!! Jisses alltså så studenterna beter sig. De vet inget om hur man ska gå och cykla. HÄR KOMMER JAG är deras attityd. Inga armar har de så att de kan visa åt vilket håll ska de svänga och de vet inte vad som är höger och vänster!

Men jag kom hem välbehållen :)

Inge har klippt gräsmattor idag; vår, pappas,  grannens! Så lånade två grannar klipparen och så klippte de också sitt gräs. Bäst att passa på för imorgon blir det visst regn.

Fia åkte till Maria och sedan var det fotbollsträning med småtjejerna. Jag varit in till pappa en sväng. Allt bra.

Har slappat och ätit lite. Haft ont i huvudet även idag, men nu har det släppt! Ikväll börjar "Fångarna på fortet" och det ska jag se!



Så här såg det ut i förra veckan och imorse var bordet på botten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0