Har inte föräldrar ett ansvar????

Imorse stod jag vid en skola och räknade cyklister till skolan (barn 6–12 år). Jag prickade av om de hade hjälm eller inte. Övervägande delen av barnen hade hjälm, men inte alla! Och ingen hjälm på styret eller! Är det inte vi föräldrar som har ett ansvar att våra barn använder hjälm. Lagen gäller ju till dess de fyller 15 år. Och nog borde man som förälder föregå med gott exempel och själv använda cykelhjälm?!?! Om frisyren blir förstörd, så går den lätt att fixa till, men ett skadat huvud, kan vara skadat för livet. Vem ska då ta hand om dina barn???

Vid den skola som jag stod vid, verkar det som att de flesta barnen får skjuts i bil av sina föräldrar eller också ta föräldern en promenad med sitt (sina) barn. Såg något som gjorde mig lite full i skratt. Det var en pappa som lämnade av sitt barn och på bilen var det reklam och typ "Friskis och svettis", men det var inte riktigt det. När jag var klar med räkningen, cyklade jag till mitt arbete. På vägen dit passerade jag denna bil och den stod vid ett gym!! Förstår ni varför jag blev full i skratt?

Det var kyligt att stå och räkna, men jag hade vantar på mig. Träffade förresten en gammal arbetskamrat och vi hade mycket att prata om :))

På jobbet har det varit full fart hela dagen. Älskar när det är så! Moln, sol och nordanvind har det varit.

Ringde naturligtvis till pappa och allt var bra med honom. Varit till biblioteket och registrerat tidskrifter.

Cyklade hemåt ca kl. 15. Studenterna far fram som om de äger allt!! Inget trafikvett har de. Och inte vet de hur de ska gå heller. Jag var precis slut när jag kom hem. In med väskan och så gick jag till pappa. Hjälpte honom med att sätta in TV-kanalen.

Sedan pratade jag med grannen. Vi ska cykla tillsammans imorgonbitti.

Fia var iväg till Maria och sedan fotbollsträning med tjejerna. Jag åt lite. Inge kollat TV. Hur orkar han????

Pappa ringde och undrade hur han skulle få på sig västen! Han hade rakat sig (raktvål och rakhyvel) och då tar han av sig skjortan och fleesvästen. Men han kom inte på hur han skulle göra. Så det vara bara för mig att gå in och hjälpa honom. Han var arg på sig själv, men jag sade att det var lugnt!

Solen lyser och vinden har avtagit. Snälla ge oss värmen tillbaka!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0