Fick förklaringen på smällen jag hörde igår

Imorse var jag supertrött när klockan ringde. Hade god lust att stänga av och somna om. Men så tog tanken på att komma hem skapligt överhanden. Inte blåste det så farligt heller så jag kunde cykla. Inge fick alltså sova även denna morgon :))

När jag kom till McDonalds fick jag förklaringen på smällen jag hörde igår. Det är det s.k. farthindret (som aldrig har fungerat), som smäller. Det kom en buss och körde rakt över och jisses vilken smäll det blev. Skönt att veta, men skriket har jag ingen aning om.

Så imorse vågade jag till och med stanna och pumpa i luft i däcken :)) Hade behövt det igår, men då ville jag bara komma till jobbet så fort som möjligt.

På jobbet satte jag igång att redigera en rapport. Inget växelavbyte idag. Vi måste ju dela upp tiderna på oss tre som är där.

Ringde pappa ca kl. 9.30 och allt var bra! Gick därefter till biblioteket. Det var en hög, men däri var mest  en massa överexemplar.

Sedan ringde jag till Inge, för jag hade inte hört ett ljud ifrån dem. Han berättade att Jonas nyss hade ringt och att de skulle träffas. Jonas är alltså hemma i Sverige i en vecka. Han hade sin son idag och hoppas väl på att få ha honom så mycket som möjligt denna veckan. Han bjöd alla på lunch. De åt någonstans vid hotell Östergyllen. Ja, jag har ingen aning om var det är :)) Men gott var det. Tove var också med.

Sedan åkte de allihop och fiskade och de var inte hemma när jag kom från jobbet. Naturligtvis flöt mitt arbete på under eftermiddagen fattas annat!!!

När jag kom hem, gick jag in till pappa en stund. Han skulle äta fryst mat idag och det skulle bli "Skomakarlåda".

Gick sedan in och kollade på "Hem till gården". Oh, vad gillar den serien!!! De har nästan blivit som familjemedlemmar.

Så kom då fiskarna; Inge, Tove och Fia. Tove hade fått en pytteliten fisk, som naturligtvis åkte tillbaka i plurret. Sedan var det dags att skjutsa hem Tove även om hon inte ville. Hon ville vara kvar här och gå ut med grannens hund.

Pratade lite med grannarna innan vi åkte. Inge gick förresten och satte sig hos dem med sin fikamugg.

Efter att vi lämnat Tove,  åkte Fia och jag och handlade mjölk och lite annat.

Nu har jag duschat och smort in mig. Det säger baske mig bara "slurp". Så himla torr jag är. Ska se på Allsång på Skansen snart för ikväll är  HAN med!!! Just det: Jerry Williams.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0