En utflykt i vårt egna län

Alltså snacka om att jag var trött igårkväll!!! Jag somnade i stolen vid datorn och Inge kunde inte få liv i mig. Sov där till 01.30. Dök direkt och fortsatte sova i sköna sängen. Men jag sov bara till ca 6.30. Lögn alltså! Det gick inte att somna om, så jag gick upp ca 7.30. Läste tidningen och sedan blev det datorn.

Inge kom upp, men han lade sig igen. Och somnade!!! Här satt jag och var jätte trött, men inte en tanke på att gå och lägga mig.

Ringde pappa och allt var bra. Men han hade inte somnat förrän bortåt 2.30 inatt! Han hade tydligen varit uppe och vandrat runt i mörkret.

Inge kom upp och vi tog fram frukost. Fia sov till ca 10.30 idag! Jag duschat och gjort mig iordning.

In till pappa en sväng. Han tyckte det var kul med sin systers besök igår. Så här såg det ut när hon skulle hem (Fia skjutsade ju):



Tyvärr syns ju inte mycket av min faster, men här kommer en bild till:



Och där gick då pappa in!! De är faktiskt rätt så lika varandra. Men inte kan man tro att hon är 92 år!!!

När så alla vara klara, åkte vi med tipset. Sedan varvet och så tankade vi. Inge sade att han tänkte att vi skulle åka mot Boxholm. Jätte kul svarade jag! Så efter tankningen, åkte vi mot Mjölby, Boxholm och Malexander. Där stannade vi till och kollade på minnesstenarna för de skjutna poliserna 1999. Tänk, att det är 11 år sedan detta hände.
Vidare till Pinnarp, där vi tog en fika! Säga vad man vill men Sverige är fantastiskt!!! Så många småsjöar vi har och så mycket orörd natur. Ja, det är så man blir lite nostalgisk.

När vi kom hem gick jag in till pappa. Han satt och åt mat. Berättade om vår utflykt och att jag tyckte mig känna igen Svalsjö. Var där som barn.

Ikväll har vi ätit bakpotatis och fläskfilé. Inge gillar inte kött längre. Fattar inte varför. Han åt bara potatis.
Men Fia och jag tyckte det var gott även om köttet var lite för kryddat.

Nu drar Inge timmerstockar så till den milda grad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0