En tur till Norrköping fick förgylla dagen

Väcktes av Inges  mobiltelefon!! Ja, jag är arg för han använder den inte ofta, men har den alltid på! Och så laddas batteriet  ur och då plingar det till. Och det sker naturligtvis mitt i natten. Försökte somna om och vet inte om jag lyckades en stund. Gick upp 6.40 coh gjorde mig iordning. Sedan till tvättstugan. In och på med datorn. Åt frukost för jag förstod att Inge skulle sova länge. Undrade hur tjejerna hade det, men det var nog bra.

Till tvättstugan igen vid 9-tiden. Fick då se att pappa inte hade kommit upp, så jag gick in till honom. Han låg kvar i sängen och hade inte fått någon hjälp. Jag går bara ut till tvättstugan, så ringer jag sedan sade jag till honom. Det var ok! Men när jag kom tillbaka så kom tjejen strax efter mig. Hon hade försovit sig!!!

Klar med tvätten kl. 10 och pappa var så tacksam. Men så ringde han 10.30 och sade att han ville ha jeansen tvättade. Det var bara att springa och hämta dem och köra en maskin till. De blev nästan torra efter tumlingen på en halvtimme.

Thomas ringt och frågat om vi kunde ha barnen från kl. 16 och det var inga problem!

Inge sov till ca kl. 11!!! Undrade varför jag inte väckt honom. Men är man trött så är man!

Rätt som det var så kom Fia och Maria!!!! Maria hade kommit på en genialisk lösning. Fia behövde ju inte vara kvar med Tove på lägret utan hon kunde åka med någon förälder hem. Eftersom nu Fia och Maria skulle till Ålberga och spela fotboll idag, så skulle de två passa på att ha en systerdag genom att åka till Stadium Outlet i Nyköping.
Fia hämtade alltså Maria hos Lasse på vägen hem

Just det. Jag skrev ju knappt något igår pga. huvudvärken, som är lite bättre idag. Men Toves klass åkte till någon scout- eller kursgård ca 3 mil från Linköping. Fia följde med för Tove kände att hon ville det. Flera av hennes klasskamrater hade en vuxen med. Och Fia ställde upp så att Maria fick en barnfri helg. Det var ju pappa-helg så Casper var där. Ja, Tove från fredag till lördag.

Inge och jag tog en tur till Norrköping mitt på dagen! Bara kul att åka runt där. Vi upplever den som mycket större än vår stad, men det är väl för att allt går i varandra. Här har vi ju lite skog och annat mellan stadsdelarna.

När vi kom  hem hjälpte jag pappa med TV:n.

Sedan in och kokade blomkål, som Inge sedan gjorde redning till. Det blev stuvad blomkål och stekt falukorv. Vi skulle precis äta, när Thomas kom med barnbarnen. De hade ätit, så jag får ge dem något lätt om  någon timme.

Casper bad mig hämta hans traktor i källaren och det gjorde vi tillsammans. Tove och han var ute och åkte en stund och jag passade på att ta denna bild:



Tur att vi har traktorn kvar! De hade kul i ca 40 minuter :))

Kramizzar Nilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0