En solig dag

Sovit dåligt inatt, vilket gör mig förgrymmad! Behöver så väl få sova ordentligt. Är ju supertrött tidigt på kvällen.

I vilket fall som helst, så när jag kom upp vid 6-tiden var det bara +8,4 grader ute!!!!! Solen höll på att gå upp och det såg ut att kunna bli en fin dag (tänkte jag). Läste tidningen och sedan blev det datorn. Fia kom upp ca 7.30. Hon åt frukost. Därefter tog hon en promenad till motionscentrumet. Maria och barnen hämtade henne där. Casper hade fotbollscup. Casper gjorde totalt 5 mål. I en av matcherna gjorde han hat-trick!!!! Vad månde bliva :)))

Inge sov till ca 9.10. Ringde pappa och allt var bra. Sedan frukost och disk. Bytte lakan i sängarna. Duschat och gjort mig iordning.

Var in till pappa med tidningen. Pratade en stund med honom. Fia kom  hem och när hon var klar, åkte vi med travet. Därefter besökte vi "Bondens marknad". Jag köpte en förpackning med kalvdans. Den ska jag avnjuta imorgon!

Var sedan till ICA Supermarket i Tannefors och kompletterade lite. Vid busshållplatsen stod Marta (vår granne i huset mitt emot). Frågade om hon skulle åka med hem och det ville hon gärna! Hon är så go denna kvinna!

In till pappa när vi kom hem. Bytte lakan och handdukar hos honom och tog med tvättunnan in till mig. Då hade Marta varit med lite mat. En assyrisk rätt, gjord på färs och i tomatsås. Jätte gott var det.

Grannen, Marita, hade ringt på och ville att jag skulle komma in. Det gjorde både Fia och jag. Marita hade köpt dukar i Grekland och jag fick välja. Valde tre stycken för jag trodde ju att jag skulle få betala, men det fick jag inte!!! Tack än en gång Marita och Stefan.

In och stekte pannkakor, som Fia och jag åt. Fia åkte sedan och hämtade Maria och barnen och skjutsade dem till Lasse.

Jag gjorde en köttfärslimpa i lergrytan. Sedan lade jag in gurkor (snabbinsaltade) och så skalade jag potatis och morötter.

Inge gjorde såsen! Trodde att någon skulle ta disken, men icke! Säger jag något så är jag tjurig. Och det är klart, tjurig blir jag. För jag lagade maten och då tycker jag att vi kunde hjälpas åt! Ont i huvudet har jag, men det törs jag inte nämna för jag börjar själv undra över varför jag nu haft det i över en veckas tid. Blir lite orolig! Men bit ihop och se glad ut!

Imorgon har Tove något som heter poolspel i fotbollen. Tyvärr hinner jag väl inte åka och kolla för tvätten tar nog några timmar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0