En billig försäkring

När jag kom upp ca 4.20 imorse var det bara +8,8 grader!! Fy sjutton alltså. Gjorde mig iordning, åt frukost och läste tidningen. Sedan datorn en stund. Jisses vad man hinner med alltså :))
Klockan 5.30 gick jag och hämtade min cykel i förrådet. Hade med mig ett framlyse, men det var inte rätt! Saksamma, det var ju inte supermörkt! Grannen, Marita, kom ut och vi gjorde sällskap mot våra resp. arbetsplatser. Skönt att åka två så där tidigt. Var på jobbet 5.50. Körde igång med en rapport och gjorde pdf-fil av den.

Klockan 7.15 cyklade jag bort till "backen". Dit kom två arbetskamrater och från 7.30 räknade vi cyklister. Jag tog killar/män. Noterade alla och prickade av de som hade hjälm. Det var inte många det! Av drygt 800 killar, hade ca 20 hjälm! Ett par stycken kom fram och frågade vad vi gjorde och vi berättade. Ingen av dessa hade hjälm för de tyckte att de cyklade så kort bit. Då sade jag till dem: "Ni samlar en massa kunskap i era huvuden, så var rädd om den"! Skulle något hända och du skadar ditt huvud pga. att du skippat cykelhjälmen, kommer du säkert att ångra dig. Det är en billig livförsäkring!
Men jisses nu har jag tjatat om detta i två dagar!! Sorry vänner, men jag brinner för detta.

Tillbaka på jobbet, blev det en fika och äggmacka (som jag hade med hemifrån). Därefter ringde jag till pappa och allt var bra. Gick sedan till Biblioteket och registrerade tidskrifter.

Fortsatte sedan redigera en rapport.

Solen har lyst och himlen varit klarblå! Arbetade till klockan 15 då jag cyklade till affären! Köpt mjölk till oss och pappa.

Hem och direkt till pappa med hans mjölk och lördagskorv.

När jag kom in, pratade jag en stund med Inge. Han hade gått 2½ km-spåret och hade precis duschat. Fia var hos Maria, där hon målade väggar! Åkte dit på förmiddagen redan!

Jag gjorde iordning min matlåda för imorgon; bacon och potatisbullar!

Sedan tog jag också en dusch. Smorde in mig efteråt. Shit, så torr man blir.

Kollade på "Hem till gården". Det var så himla sorgligt idag. Satt faktiskt och grät, men det beror ju på alla minnen som kommer.

Pappa ringde strax före kl. 20. Han hade ramlat i köket, men lyckats ta sig upp själv! Men han hade slagit ut vatten, så han undrade om jag kunde komma och torka. Visst gjorde jag det. Skönt att han inte slagit sig. Jag satte på TV:n åt honom så att han kunde se på Speedway. Fia kom när jag var där inne.

Nu ska jag fortsätta att se på "Fångarna på fortet".


Kommentarer
Postat av: Försäkring

Intressant inlägg. Jag uppskattar att andra delar med sig av lärdomar.

2010-12-16 @ 11:03:00
URL: http://jamforforsakring.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0