Djurgårdsfärja slog bakut eller framut.....

Skulle sova lite längre imorse, men det gjorde jag inte. Var uppe 4.30 och gjorde mig iordning. Fixade håret och därefter kollade jag SMHI:s väderprognos på datorn. Jooo då, det skulle minsann bli solsken idag. Så jag väckte inte Inge. Tog det i alla fall lugnt och åt min frukost samt läste tidningen. Sedan datorn en stund. På med hjälmen (jisses, jag som hade fixat till frisyren med allt möjligt) och så till jobbet. Hade med mig en sockerkaka, som Fia bakade igår. Min tur att ha fikabröd med till enhetsmötet.

Studenterna var redan i farten!! Just nu tar de hand om alla nya, så de planerar väl tidigt på morgonen förstås.

Frisyren var ju inte som den var innan jag tog på mig hjälmen, men vad gör det!! Ingenting, för den går att fixa till.

Ringde hem 7.40, såsom Fia och jag bestämde igår! Hon sov!!! Tur att jag ringde.

Redigerade klart rapporten jag började på igår. Jag fick även iväg två rapporter på tryck. Ringde pappa strax efter kl. 9. Allt var bra.

Klockan 9.30 började enhetsmötet med fika och sockerkaka. Fia fick beröm för de tyckte den var supergod. Vi hade planeringsmöte idag. Avbrott för lunch, som "chefen" bjöd på. Efter lunch höll jag på att somna. Det tas ju upp sådant, som jag inte jobbar med och då blir man trött. Vi höll på till kl. 15.

Till mitt rum och skrev tidrapporten och stängde därefter av datorn. När jag kom ut, så regnade det lite. Sak samma! Cyklade till vårt köpcentra och sedan hem. Inge tog emot mjölken och jag gick till pappa med hans TV-tidning. Pratade en stund innan jag gick hem till mitt.

Fia var på sitt rum och hon undrade varför jag tog med mig hela sockerkakan :)) Vi fikade ju både för- och eftermiddag.

Inge och Fia hade ätit biff, lök, sås och potatis. Jag tar det i matlådan imorgon.

Nu ikväll är Fia och kollar på fotboll.

Läste nyss att en Djurgårdsfärja brakat rätt in i Nybrokajen. Har många gånger tänkt: "Att de kan hålla på och åka fram och tillbaka utan incidenter. Motorerna och övrigt kan ju inte hålla i tid och evighet. Hoppas verkligen att ingen blev svårt skadad. Här hände något som inte borde hända! När kapten lägger in framåt, så ska ju inte båten åka bakåt!!!!

Ikväll lyste solen en stund och då blir man så glad. Men oj, så trött jag är ikväll!! Kommer efter från igår. Hur det gick att sköta kiosken?

Jo, jag var där vid 18-tiden och strax efter kom barnbarnen. Fick hjälp att öppna luckorna till kiosken. Sedan öppnade jag en stor korvburk och hällde dem i en stor kastrull, som jag satte på spisen. Bryggde sedan kaffe. Kollade runt lite så jag fick en uppfattning om var sakerna fanns. Prislistan satt på väggen.

Efter en stund hittade jag en pärm med anvisningar om skötseln. Det var så dags det :)) Där stod att man skulle värma 5–10 korvar i taget. Och jag hade hällt i 40 på direkten. Det är ju så när ingen finns där och berättar. Ute var det småregn, men det upphörde.

Barnen tyckte det var jätte kul att hjälpa till. Vi hade som en mattelektion. När damernas match var slut och de hade duschat, åkte barnbarnen hem. Fia stannade hos mig. Efter en stund kom de "damer" som skulle ha kiosken på lördag. De skulle ta kassan. Var ca 10 korv över och jag sade att vi kan ju lägga dem i kylen, men de tyckte att killarna kunde få dem. Och de blev glada och åt "barfota". Städade av. Vi hade sålt för drygt 1 000:- Det tycker jag var bra med tanke på lite publik. Fia och jag var hemma ca 21.20. Då duschade jag och sedan satte jag mig vid datorn en stund. Var tvungen att gå ner i varv.

Nu säger jag lite kryptiskt till M och S: Ha det toppen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0