Snart är det helg igen

Imorse var det "bara" +0,8 grader när jag kom upp! Men det var ju i alla fall plusgrader!

Haft många bollar i luften även idag! Men roligt är det!

Ringde pappa och han hade blivit duschad idag. Fy, sade han, jag blev så blöt hehehehehehe.. ja, man blir ju det. Och idag fick han håret tvättat. Tänk, att han gillar inte hårtvätten. Det är ett d-a slöseri med schampoo. Inte f-n tvättade jag håret varje vecka förr. Näe kanske inte det. Men när du jobbade gjorde du det. Ja, men då  blev jag ju skitig också! Det blir jag ju inte nu. Sitter ju bara här! Förklara för honom att håret blir smutsigt även av att bara sitta i köket eller vid TV:n, det gör jag inte.

Vad gäller hockeyn igår så var det trist att det blev förlängning. Det är inte LHC:s starka sida. Nu håller jag både tummar och tår så hårt jag bara kan för vinst ikväll. Nej, jag har inte nerver att sitta och kolla.

Barnbarnen har varit med sin pappa idag. Han tog ledigt och de har visst varit i simhallen. Hörde av Maria att de börjat tröttna på att vara med Maria på jobbet bland alla "småbarn" som jagar dem. Igår hade visst Tove och Casper suttit i ett träd länge, länge för att få vara ifred.

Fia hämtade Inge efter jobbet (hon slutade 13.45). Så hämtade de mig 14.10. Då hade jag gjort 8 timmar. Oh, vad jag önskar att jag kunde få ändra på min fasta arbetstid. Känner att det är så skönt att komma iväg från jobbet den tiden. Får ut mycket mer av dagen!

Vi varit och veckohandlat och det gick bra! Kom bara på när vi kom hem, att jag skulle köpt Torky!

Handlade lite till pappa, som jag varit in med. Allt var bra med honom.

Sedan har vi ätit lite och jag diskade. När det var gjort dammade jag, så nu har Inge bara att dammsuga och torka golven imorgon. Skönt att slippa det tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Marita

Ha en skön kväll du också

Imorgon är det fredag

Kram Marita

2010-04-08 @ 18:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0