Så himla skönt alltså

Med vad? Jo, med en ledig dag! Och jag sov faktiskt till ca 6.30!! Drog mig till 7.15! Vilken lyx alltså, jag som i vanliga fall går upp ca 4.10-4.15! Ja, ja, jag vet att jag inte behöver det! Men vaknar man innan klockan ringer, så tyder ju det på att man är  utsövd! Och jag tycker det är så skönt på arbetet innan alla har kommit!

Läste tidningen och så kom Fia upp. Vi pratade en stund innan hon åkte till arbetet! Hon skulle arbeta till 17.45!

Idag upphörde vår fasta telefoni, så nu är det mobilt! Är ju lite off till detta med mobilt hela tiden, men jag använder lurarna. Plockat ihop alla våra telefoner i en kasse.

Inge kom upp ca 9.45. Vi åt då frukost. Diskat och bäddat samt tagit bort telefonen på mitt nattduksbord.

Gick in till pappa med en bärbar, men insåg att det skulle nog inte bli bra! Så jag tog bara ur batteriet.

Inge och jag åkte sedan till återvinningsstationen och kastade alla gamla fasta telefoner. Så himla skönt att slippa ett dammoment :))

Sedan skickade jag tillbaka en sak till vår gamla telefonoperatör. Därefter åkte vi en sväng till Norrköping. Bara kul att göra något annat. Visst fanns det annat att göra hemma såsom fönstertvätt och pyssla på uteplatserna. Men det tar vi en annan gång. Funderar starkt på att inte köpa penséer till krukorna utan vänta till dess att sommarblommorna kommer!

Var sedan till Telenor och plockade ut en laddare till bilen. Därefter handlade jag på Willys till pappa! Regnade när jag kom ut!

Fia kom hem omkring klockan 18 och då stod maten på bordet. Vi hade chipslåda och sallad. Gott var det!

Sedan tog Fia cykeln och åkte till Thomas och barnbarnen. De skulle kolla på motorcykelkårtegen från vår stad till Skänninge. Men Inge och jag avstod. Vad är det att se en massa människor komma åkandes på sina dyrgripar? Tror inte heller det är det som "drar folk" utan det är att man träffar en massa gamla kompisar! Nej, ikväll var det skönast att vara hemma för det duggar ute.

Tittade precis ut genom fönster och det är helt otroligt vad björklöven slagit ut! De är nog som musens öron idag och då ska man klippa rosbuskarna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0