Nu är det kanske vår eller......

Imorse var det -2,2 grader, men det hindrade inte Fia och mig från att cykla till våra resp. arbeten. Vi startade 5.20 och det var vantar på. Skönt var det när jag var framme (Fia hade en liten bit till att cykla). Var på jobbet 5.40. Kaffet smakade ljuvligt som jag tog med upp till mitt rum. Satte igång att gå igenom mejlen och sedan blev det lite med adressregistret.

Ringde pappa och allt var bra med honom. Gick sedan till biblioteket och där var det en del att göra.

Pratade med min chef om att jag fortsätter arbeta 5.40-14.10 ännu en tid. Är ju så skönt att ha sällskap med Fia. Det går bra. Jag gör ju mina 8 timmar, precis som det ska vara. Annars får jag ju extra tid varje dag. Och jag tycker det här passar mig kanonbra. Får ju ut mycket mer av dagen känns det som.

Fia kom till mig ca 14.00 Vi cyklade hemåt 14.15. Lite tungt var det och jag blir ju tungandad. Jädrans cigarretter som förstörde mina lungor. Oh, vad önskar att alla ungdomar kunde läsa vad jag skriver nu. TÄNK ER FÖR NOGA NI UNGA SOM RÖKER!!! Alla får inte förstörda lungor, men de allra flesta. Det är ingen hit att kippa efter luft, det lovar jag er.

Så då blev det lite ant-rök-kampanj också. Hoppas att det når många!

När vi kom hem, gick jag in och bytte till träningskläder. Inge hade gått en långpromenad på dagen och det var ju kanonbra! Fia hade träningsvärk efter fotbollsträningen igår, så hon ville inte följa med mig.

Gick först in till pappa och kollade läget. Allt var bara bra med honom.

Sedan till träningen. Körde mitt pass. Ökade på vikterna på ett par redskap och minskade antalet gånger. Gäller ju att ta det lugnt! AJ!!! Tog nog i för mycket med armarna idag hehehehe.... ja, ja...

När jag kom hem, gick jag in till pappa igen. Han kollade på någon gammal fotbollsmatch.

Inge och Fia satt med varsin dator. Jag dök ut i duschen (om man nu kan göra det). Så himla skönt att få börja duscha med normal temperatur och så ta det kallare och kallare.

Fia och jag åt sedan nudlar. Diskat och även sköljt av filtret till fläkten och torkat rent. När jag nästan var klar, ringde Neta! Jätte kul att pratas vid med henne. Det blir inte så ofta, konstaterade vi båda två.

Vädret har ju varit toppen, men kan man tro att det är våren som kommit eller blir det bakslag! Jag tror förr på det senare!

Pratade nyss med Maria och allt var bra!

Lite för tidigt kanske att säga detta, men det blir väl läggdags någon gång :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0