Känns som att jag tagit hand om mig själv idag

Jisses alltså, men jag stängde inte ner datorn förrän ca 22.40 igårkväll. När Fia kom hem från jobbet, så tror jag att hon blev paff över att se mig vaken :)) Vi pratade om hennes dag på jobbet och lite annat. Även Inge var trött när jag sade natti, så han lade sig också. Ja, jag vet varför! Det var Formel 1-träning imorse kl. 8!!!!

Sov ända  till 6.30 imorse!! Jo, jag var vaken flera gånger under natten, men jag somnade om! Gick upp och läste morgontidningen. Sedan datorn och på med webradion för att lyssna på "Ring så spelar vi". Fia kom upp 7.45. Hon fixade sin frukost och satte sedan på Formel 1 på TV:n. Och..... jaa då! Inge kom också upp utan att vi behövde väcka honom. Han har en inbyggd väckarklocka när det är något som han vill se på TV :)))

Fia åkte till jobbet ca 8.30 och Inge och jag tog vår frukost. Ringde pappa och allt var bra med honom.

Duschat och gjort mig iordning. Upptäckte att jag hela tiden får mer och mer utslag på kroppen och som kliar. Inge trodde det var psoriasis. Gick in och kollade på webben. Jag tror att jag har psoriasisartrit. För det kan antingen börja med utslag eller med ledvärk. På mig började det med ledvärk! Så jag har skickat ett meddelade till Vårdcentralen om en läkartid. Det  här måste utredas! Slurp sade det, så var mitt vinglas tomt :)))

Ringde min faster. Hon behövde inte följa med och handla. Men vi pratade i drygt en halvtimme!


Jag gick in till pappa med tidningen. Pratade en stund med honom. Inge kom utanför och då gick jag. Lämnat in travet. Sedan åkte vi till kyrkogården och hämtade hem gravlyktan. Alltså nog är det helt otroligt!! Jag och min faster var där den 13 mars och då var det hur mycket snö som helst. Idag var det grönt och fint!! Sverige är fantastiskt!

Sedan åkte vi till Maria, som var ute med Nalle. Hon hade en fråga till Inge om en mutter till däcket. Hon och Nalle (en Golden retriver) skulle åka och kolla på Lasse när han spelade fotbollsmatch.

Därefter åkte Inge och jag till Ikano-huset. Jag handlade lite prylar till Fia och så handlade jag lite till pappa på Willys.

Ikväll, mina kära vänner, ska vi äta svenska kräftor (fångade i Vättern). Jag fick ett tokinfall igår och tog fram från frysen. Men först lite middag; skinkstek, sås och potatis + moröttter. Familjen är tokiga i kokta morötter!!

Just nu, höll jag på att skriva, skiner solen, men det gör den inte alls. Det blåser och det är lite grå himmel. Kyligt har det varit, trots +10 grader. Vinden är bitande kall!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0