Fredagsmys

Hallojs! Ja, imorse var det åter igen frost ute. Vi hade -2,4 grader! Helt sjukt alltså. Men som jag sagt tidigare, så får vi ingen värme förrän all snö och all kall luft kommit ner. Det är bara att gilla läget!

Väckte Inge, men han mumlade något om att jag kunde ta bilen. Jag hörde inte så jag frågade om! Men du ska ju till vårdcentralen idag! Varför ska jag hålla på och åka fram och tillbaka! Ja, det undrade jag med :))

Jag tog alltså bilen och var på jobbet 5.35. Tommy (vår kock) hade precis kommit. 

Ringde pappa efter fikat och allt var bra. Sedan gick jag till biblioteket och tog tidskrifterna.

Kollat igenom antalet anmälningar till RT-dagen ännu en gång. Har alla namnbrickor klara, men väntar på en person, som vi inte hittar någonstans.

Jag gick från jobbet ca 13.40. Åkte till vårdcentralen. Det var provtagning på direkten. Skönt att Lena kollar upp ordentligt. En stor rosbukett till denna läkare, som har gått i pension, men älskar sitt arbete och sina patienter.

Hon funderade på vad som fattades mig och insåg ju att jag var mycket torr  i huden. Ja, jag vet!! Jag är dålig på att smörja in mig efter duschen. Liksom hatar den proceduren. Men måste skärpa mig nu för jag fick salva både till kroppen och till fötterna. Så fick jag ett tips om ett inlägg att ha i skorna. Detta ska eller bör hjälpa min onda vrist! Så jag ska åka och köpa ett sådant imorgon

Det togs även prov på kolesterolvärdet och det var högt! Så nu ska jag ta två tabletter varje kväll! Återbesök på fastande mage om en månad! Håller ni med? Jag berättar verkligen om min dag :))))

Gick till apoteket och hämtade salvorna + att jag hämtade ut annan medicin. Ringde Maria och jag skulle hämta Casper. Men först in på Hemköp! Sedan till Maria. Där var Tove och Casper i luven på varandra. Inget ovanligt enligt Maria. Och jag vet! Kommer så väl ihåg bror min och jag. Det är 5 års åldersskillnad (han är 5 år äldre än mig), men jisses vad vi retades. Han hade ju alltid övertaget och jag skrek! Skrek verkligen högt.
Syskonkärlek kallas det visst för :))

Fia hann att komma till Maria innan vi åkte!

Hem och jag gick in till pappa en kortis. Sedan in till oss och försökte få iordning på TV/Xbox. Efter ett antal samtal till Fia så fungerade det! Casper spelat hockeyspel. Jag gjorde sallad.

Nyss åt vi; korv och pommes + sallad. Enklare kan det inte bli!

Nu ska jag njuta av kvällen! Hoppas att även DU gör detsamma!



Jag bjuder på att inte hela texten kom med! Men jag tror nog att ni kan läsa: Ha en trevlig kväll! Kram Nilla

Kommentarer
Postat av: Marita

HA EN BRA HELG KRAM MARITA

2010-04-23 @ 19:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0