En mulen och lite kylig dag

Imorse var det faktiskt drygt +5 grader, men det blåste snålt! Inte alls så skönt med andra ord!

Ja, kära granne idag är det  FREDAG, den bästa dagen på hela veckan! Tänk när vi kan sitta ute och skåla med varandra och diskutera vad som läggs på grillen. Din man har ju alltid så bra tips att ge till min man :)))

Dagen har varit bra med "många bollar i luften".  Och med pappa var det bra! Han har fått städat hos sig och det är ju skönt (för mig alltså). Jisses om jag hade sagt att jag kunde fixa det, då hade jag ångrat mig. Man är ju inte mer än människa faktiskt!

Tove ringde mig imorse och var överlycklig! Hon hade deltagit i en tävling på City Gross när hon, jag och Fia var där veckan före påsk. Man skulle rita en teckning om LHC och hockey. Hon och Fia satte sig vid ritbordet medans jag gick omkring och plockade varor. Tove visade mig teckningen innan hon lade den "på lådan". Den var jätte fin, så mycket som jag kunde se utan glasögon.
Idag ringde de och berättade att hon vunnit (jag tror det var 1:a pris) en LHC-tröja med alla spelares autografer!!
Alltså hon var verkligen lycklig! Och det är ju roligare att ha autografer på en matchtröja än, som sist när Linköpings Innebandyklubb gick upp i Superligan. Då fick både Tove och Casper autografer på sina magar! Kanske inte så bra, med tanke på att man både duschar och badar!

Har varit mulet och småkallt idag. Blåste en kall vind.

Var och handlade lite efter jobbet. Glömde ju "Torky" igår och det måste bara finnas i vårt hem.

Varit in till pappa med hans medicin. Han hade ätit fryst rätt idag och det hade varit gott.

 Nu ska vi snart äta en ny rätt; lövbiffsgratäng! Ska ta och diska det som Inge använt.


Kommentarer
Postat av: Marita

Ja det ska bli skönt att sitta

ute o äta o dricka gott.

2010-04-09 @ 19:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0