Söndag med växlande väderlek

Jag vaknade redan vid 4-tiden, men lyckades somna om till ca 5.40. Gick upp 6.20 och gjorde mig iordning. Skrev i min fysika dagbok om gårdagen. Klockan 7 gick jag till tvättstugan. Och som vanligt blev jag arg. Inga tvättvagnar fanns i tvättstugan och ostädat var det också. Fick borsta av filtret i tumlaren för det var inte heller gjort. Får nog ta och ringa hyresvärden och be att de håller tvättstugan stängd nattetid. För jag tror att många går dit berusade och tvättar och struntar i ordningsföreskrifterna.

Strax efter klockan 8 hämtade jag pappas tvätt. Hemtjänsten var hos honom och fixade frukost samt bäddade.

Inge kom upp och vi tog en fika. Frukost blev det ca 9.30. Efter det så gick jag till tvättstugan och hämtade pappas tvätt samt städade efter mig.

Pappa ville följa med mig på en promenad, vilket jag tyckte var roligt. Blåste lite, men solen sken. Vi gick runt lite.
Sen hem och jag satte då igång att koka dillkött. Skalade även potatis och morötter. Det var Fia som bad om dillkött idag :))

När köttet var kokt åkte vi iväg en sväng. Träffade före detta svärsonen och passade på att be honom tacka den arbetskamrat som han köpt kräftorna av. De var verkligen supergoda.

Stannade till och köpte blomkål på ICA. När vi kom hem kokade vi potatisen och så fixade jag blomkålen också. Gjorde dillsåsen och Inge skar upp köttet.

Nej, jag åt inte potatis utan blomkål, men jag syndade och åt av såsen, som innehåller lite mjöl. Men någon gång måste man ju få synda och bryta lite mot LCHF-kosten?!?!

Diskade sedan och plockade iordning. Därefter gick jag till pappa med mat. Han äter det imorgon, eftersom han hade mat idag.

Inge och jag har kollat fredagens avsnitt av "Hem till gården". Och så ringde pappa. Han ville ha hjälp med PPV-kanalen. Jag hade ställt in den åt honom tidigare, men jag vet inte vad han gör. Tur att vi bor så nära varandra. Ska bli intressant att se om han klarar av att bläddra ner till kanal 100 kl. 19 eller om han ringer igen.

Och Fia är iväg och kollar på fotboll tillsammans med Maria och barnen.

Nu ska jag inte göra ett dugg mer för idag. Just nu är det mulet ute och det blåser lite.

Kramizzar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0