Söndag den 6 september 2009

Hej kompis!

Vaknade ca 5.45 och gick upp kl. 6. Varför ligga kvar, när jag skulle vara i tvättstugan kl. 7? Gjorde mig iordning och fixade iordning tvätt-tunnan. Var in på blip innan jag gick ut och körde igång. Inge sov så gott. Fia sov över hos en kompis. De var ju ute igår.

Så var det tvättstugan då! För det första så fanns där bara en vagn och det ska finnas två. Sedan så hade de som tvättat före mig inte borstat av filtret i tumlaren. Alltså jag blir galen, så folk missköter sig. Förstår inte vad det är för nya hyresgäster som flyttat in. För det har blivit värre nu.

Inge kom upp 8.20!! Jag gick in till pappa 8.30 och han hade inte fått hjälp med att komma upp. Jag tog hans tvätt och körde igång.

Gick in och åt frukost och diskade. Fia ringde och ville bli hämtad kl. 10. Så jag lade pappas tvätt i tumlaren och så åkte Inge och jag och hämtade henne. De hade haft det kul ute.

Vi gick alla tre spåret när vi kom hem. Så skönt så! Brorsan var hos pappa när vi kom åter, så jag och Fia gick in och pratade med honom. Berättade att vi skulle till Vallerstad där Maria och Fia skulle spela fotboll. Och brorsan talade om att vi skulle till Skänninge och sedan köra mot Motala. Kanonbra att han sade det.

Fia åt lite och jag förberedde lite mat. Så åkte vi ca 13.20. Hämtade Maria och en tjej till som vi kaller för "Vassen". Åkte till uppsamlingsplatsen och vi behövde inte ha fler med i bilen. Nettan frågade om vi hittade och jag svarade: Absolut! Jag drog iväg motorvägen och svängde av vid Mantorp. Mot Skänninge. Sen fick vi se en skylt: Vallerstad 6 km, men jag körde förbi. Vi har ju inte kommit till Skänninge än sade jag. Men så kom det en skylt till: Vallerstad 5 km! Men sväng mamma, sade Fia och jag svängde. Det var en krokig väg. Kom fram till en 4-vägskorsning och där stod vi och inte visste åt vilket håll vi skulle åka. Vi valde åt höger. Såg inte till någon fotbollsplan. Så till slut bad jag Maria att ringa Nettan. De var redan framme! Men hur kan de vara det? Jag såg dem ju inte någon gång. Nettan sade att vi skulle tillbaka till 4-vägskorsningen och åka in på grusvägen och åka rakt fram. Och det gjorde vi! Vi åkte rakt fram, trots att vägen svängde lite till vänster på ett ställe. Och vi körde och körde, men ingen fotbollsplan såg vi. Så fick då Maria ringa igen. Vi hade kört fel! Jo, tack det förstod även vi. Så vi skulle vända och åka tillbaka mot kyrkan. Där skulle Nettan möta oss (vi hade hennes väska i vår bil). Naturligtvis var det så, att vi skulle svängt till vänster, där vägen vek av och inte kört rakt fram.  Sedan visade det sig att om vi åkt som min bror sade, så hade vi även sett skylten till fotbollsplanen. Så lyssna på den som berättar om vägen istället för att tro att man vinner något på att åka av tidigare.
Men roligt hade vi i bilen och vi fick ju se landet :)))

Så till matchen! Himla kul när gamla spelare hoppar in och spelar. Det var "Vassen" och "Björken" som gjorde inhopp idag. Och vilken spelglädje alla har. Maria gjorde 5 assists och Fia fick in ett mål precis innan slutsignalen gick. Gissa om hon var lycklig!!! De vann med 8-2.

Hem åkte vi rätta vägen :) Åkte direkt och hämtade Tove och Casper hos Thomas. Tove hade klättrat upp i ett träd och den gren som hon satt på, gick av. Hon hade slagit i ryggen och örat. Att inte de båda lär sig!

Gick in till pappa när vi kom hem. Allt var bra med honom. Sedan in och satte igång att laga mat. Det blev färsbiffar, potatis till den som ville och en aburgini/squachgratäng. Så gott så. Och jag var superhungrig.

Nu har Inge skjutsat Fia till Maria. Hon sover där inatt för imorgon ska hon vara med i Toves klass.

Vädret har jag ju glömt! Det regnade lite mitt på dagen, men annars har det varit soligt och relativt varmt. Blåst har det gjort, men det är man ju så van vid.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0