Sommarväder idag

Hej kompis!

Imorse vaknade jag och stängde av klockan. Gick upp och kollade temperaturen (+13,4). Slängde en blick på boxern och där stod det att klockan var 3:23. Den går fel sade jag till mig själv. Gick ut på badrummet och tände lyset (gör jag aldrig nattetid). Kollade på mitt armbandsur och den var 3:24!!!! Men hallå sade jag till mig själv! Vad gör du uppe! Så jag lade mig igen och satte på väckarklockan. Slumrade till ca 4.20, då jag gick upp. Gjorde mig iordning och åt frukost. Skulle in på blip och skriva lite där, men det gick inte att komma in, så jag blev arg och stängde ner datorn. Åkte till jobbet och var där 5.35! Full fart med adressregistret. Inge ringde ca 6.50! Han hade gått upp omkring kl. 6! Bravo! 

Naturligtvis ringde jag och kollade läget med  pappa. Det gjorde jag efter fikat. Därefter gick jag till vårt bibliotek. Gjorde först tidskrifterna och sedan fortsatte jag med etiketterna till boxarna. Det tar tid! Och mycket klättrande blir det.

Hade en omelett med till lunchen idag. När jag ätit slog jag följe med en arbetskamrat och så gick vi en mycket rask promenad på drygt 10 minuter. Vilket kanonväder! Det var riktigt varmt även om det blåste. Kollade termometern när vi kom åter. Den visade +36 i solen!! YES. Så här kan det få vara i minst två månader!

När jag var tillbaka på mitt rum, fick jag lite att fixa med vad gäller RT. Lade in lite på hemsidan m.m.

Arbetade till kl. 15. Fia hade varit och hämtat bilen på mitt jobb, så hon hämtade mig! Direkt hem. Jag gick in till pappa och han ville allt åka till affären. Så vi åkte till Willys. Idag blev det inte så mycket. Men bullarna var ju slut :)) Pappa har blivit ett bullmonster. Men det gör inget för han äter ju mat också.
Jag skulle sätta på TV4 sport åt pappa och då gick inte dekodern. Gjorde allt som man ska göra i sådana lägen, men det hjälpte inte. Ringde då till Comhem. Efter mycket om och men så upptäckte de att någon glömt att avregistrera pappa från den nya boxern (vår hyresvärd har nämligen givit alla hyresgäster boxrar; "Framtidens TV") och vi meddelade att pappa hade en och inte ville lära sig en ny dosa. Det var helt okej att göra så. Vi skulle ställa undan den nya boxern och modemet. Det tillhör lägenheten. Och pga. att någon glömt notera detta, så hade pappas kort blivit avregistrerat. Jag fick öppna den nya och ta korter därifrån. Sedan gick dekodern igång.

Detta tog ju lite tid, så det var bara att gå in och fixa min mat. Fia hade ätit och hon åkte på flickornas fotbollsträning. Jag tog två laxbitar och lade i en ugnssäker form. Lade på gorgonzolaost och så hällde jag på lite grädde. In i 200° ugn i 25–30 minuter. Till det blev det kokt blomkål och en sås gjord på creme fraiche, lite grädde och mixade, soltorkade tomater.

Inge gjorde en omelett till sig. Jisses så god min mat blev. Det var verkligen LCHF-mat det! Blev även en matlåda till imorgon.

Ja, det dagen så här långt! Ska snart se ett TV-program och sen är det väl natti!

Kramizzar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0